Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är en Xbox för något?

Skrivet av En som inte vet
Jag har sett att en del spel står på hyllan i butiken under Xbox. Vad är det? Nyfiken bara.
Känner mig rätt mossig när det gäller sådant. Vad är Playstation?
Är spel till PC:n gammaldags?
Svara gärna någon som vet.
Svar på tråden: Vad är en Xbox för något?

Konsoller

Skrivet av  Spuffyness
XBOX, Playstation One & 2 och Gamecube är alla olika Spelkonsoller. Alltså typ som datorer, skillnaden är att de bara är till för att spela på.

PC-spel är inte gammaldags, ofta släpps de nya spelen till alla konsoller och till PC.

Anledningen till att vissa väljer att köpa en spelkonsoll är att de är enklare att hantera. De blir heller inte omoderna lika snabbt så man slipper uppgradera grafikkort, processor, minne mm.
 

Olika företag.

Skrivet av  Lena_O2
Just Xbox är Microsofts försök till att tjäna lite mer pengar på spelsugna. Det är väl tänkt att man ska kunna göra lite mer, än att bara spela spel.

Likadant är det med de andra företagens "spellådor".

Den största skillnade mellan "spellådor/TV-spel" mot PC och Mac, är att du redan har inbyggd joystick till maskinerna.

En prisskillnad är det också.

Lådorna har som regel ett operativsystem, som aldrig uppdateras, medans PC och Mac har hur många olika variationer som helst. Alla vill inte heller sitta med ett tangentbord och spela spel.

Be att få testa olika spel i spelaffären, och fundera över ditt eget behov av spel.

Själv köpte jag ett TV-spel som heter Sega Mega 1991, när jag blev gravid, och det spelet spelar jag själv fortfarande...(Sonic) Sedan har vi köpt till andra nyare spellådor och spelar även spel på både PC och Mac.

På resa har jag mitt rosa Gameboy Color, där jag spelar mitt Tetris (eller Deja Vu som kom till Mac\'en på mitten av 80-talet).

Lycka till med ditt val.
 

Artiklar från Familjeliv