Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur mycket??

Skrivet av LoP
Hur mycket tittar era barn på TV / sitter vid datorn ? Bara intressant att veta. Som förälder undrar man ju ibland hur mycket man ska tillåta. Min pojke är sex år. Han är oerhört pysslig, bygger och fantiserar. Men självklart vill han också spela och titta på TV.
Svar på tråden: Hur mycket??

Hej LoP

Skrivet av  Kai Do
Min so som är 4½ ser Morgon-TV ca 20 min innan dagis. Datorn har inte varit så intressant än, han har ett MulleMeck Bygger Bilar. Det kan ta en 50-70 min. Oftast ger han upp efter 30... *ler.

Helgerna blir det lite mer på morgonen. Men jag låter honom se på 3:an, han älskar Digomon bla. Det beror på vad de visar. Bolibompa är given varje dag. Vi stänger av TV:n när det är slut.
Jag vill inte att han ser för mkt på TV. Men grannarnas barn ser mkt på TV/Video, så ibland går sonen upp dit & fortsätter. Jag brukar håmta honom/kolla vad de gör. Ser han på TV får han gå därifrån. Han går dit för att leka, men det slutar med TV & det vill inte jag.
Han är en stor kille på 121/30 så han behöver röra på sig mkt. Han älskar att leka & tjoa annars, men är grannens pojkar hemma så... *ler
Tja det är hur vi gör...
Hoppas du blev klokare på det.
Kram från Hgb med duggregn.
 

Hur mycket tv/data

Skrivet av  tompa
I vår familj har vi bestämt att data/tv ska vara avstängda mellan 12.00 - 16.00 varje dag.
Det fungerar bra.
 

Artiklar från Familjeliv