Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh vad jag är trött å XP!!!

Skrivet av Mia
Knappt några av alla barn-spel vi har fungerar på XP.
Typ inga av Levande Böckers spel, Minsting, Första klass etc. Trist när man köpt dyra spel!!!
Svar på tråden: Åh vad jag är trött å XP!!!

lösningen är...

Skrivet av  Spuffyness
Högerklicka på ikonen till spelet, välj Egenskaper, sedan klickar du på fliken där det står Kompatibilitet, sedan väljer du kör det här i kompatibilitetsläge för Win 98. :)

Fiffigt va? ;)
 

Om Spuffyness´tips inte fungerar

Skrivet av  Christopher
Prova då med att ändra färgupplösningen. Jag har för mig att XP:s grundinställning är 32 bitars färgdjup. Minska det i så fall till 16 bitar eller, i värsta fall, i den kompatibilitetsruta Spuffyness nämner, kryssa i "använd 256 färger".

Vissa spel fungerar förstås fortfarande inte.....
 

Läs på spelen!

Skrivet av  Datanörden
Så står det där vad dom är kompatibla med för operativsystem innan du köper något nytt.

Annars får du helt enkelt låta bli att uppgradera op.
 

Att köpa en ny dator

Skrivet av  Tina T
innebär att man får en med XP. Vi hade W.Me förut och där fungerade alla spel, förutom de nyaste. Då beslutade vi oss för att köpa en nyare dator, och då fungerade inte de gamla. Men med kompabilitets-systemet som XP har kan man få dom att fungera. Det är tur att det finns folk som kan tipsa om sånt. Mias inlägg har jag således också fått hjälp av.
Så det handlar nog inte om att folk inte läser på förpackningarna utan snarare att tekniken går lite väl fort ibland. Man hinner helt enkelt inte med.
 

Va?

Skrivet av  miranda
Funkar dom inte i xp????? Vi har de flesta lek o lär spel,bl.a Minsting och vi har xp. Har aldrig vart några problem. Och jag har inte ens behövt göra några inställningar. Däremot andra gamla spel funkar inte, ex Matteraketen. Ja de blev ju inte du klokare av.... men det är säkert som någon av de ovanstående skrivarna säger.
 

testa med

Skrivet av  Ralf
att ladda ner kompabilitets uppgraderingar på windows update, ta alltid för vana att lägga in de uppdateriongar som finns där, de spelen du nämner ska fungeraa under xp, jag finns på msn om du behöver mer hjälp