Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon annan förälder?

Skrivet av Lena_O2
Som har barn som surfar på Internet som en plastsked på vispad grädde?
Svar på tråden: Någon annan förälder?

ja, jag har

Skrivet av  inger J
en dotter på 13 år som surfar mycket och då är det mest chatt på lunarstorm och msn..upptäckte häromdagen att det var en hel del snusk som pratades med killar som är 17-18 år så jag blev inte så glad.
Har nu bytt lösenord till internet så nu kan hon bara surfa när jag är hemma..villkoret för att hon ska få sitta där nu är att jag tvingade av henne lösenordet till de ställen hon chattar på så jag när jag vill kan gå in och se vad hon har för sig..dessutom blev det dataförbud i en vecka nu..kanske lite hårt, men vad ska man göra??
 

helt rätt!

Skrivet av  Mia
.. att be om användarid och lösenord till mail och communities - det kräver jag av båda mina barn. Samt att de aldrig får lov att registrera sej någonstans på egen hand. Så vitt jag kunnat se (temp.filerna *hihi*) så följer de reglerna. MSN använder vi mitt konto gemensamt (likaväl som att ha gemensam telefon - är ändå bara en itaget som kan använda det...)

Tror det viktigaste är att förklara noga vad internet innebär, så att de förstår VARFÖR de vill att jag ska ha uppsikt över vad de gör.
 

Oh ja...

Skrivet av  Velig...
Min tonårsdotter skulle sitta framför datan konstant om hon fick bestämma. Det är mail, chatt och lunarstorm som hägrar, det är det första hon tänker på när hon går upp på morgonen, och det sista på kvällen när hon går och lägger sig. Förut kunde hon sitta en hel dag och kväll - ända in på natten, och jag insåg tillslut att detta måste begränsas.
Då kom jag på henne att smyga upp sent på kvällen när hon trodde jag sov - för att "luna" vidare. Då blev det dataförbud i en vecka.
Nu har vi begränsat datandet till en timma om dan - och bara om läxorna är gjorda.
Vissa ungar verkar få sitta framför datan jämt - dag som natt - men inte min unge.
Hälsningar Lena
 

Artiklar från Familjeliv