Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyaste spelen funkar inte?!

Skrivet av mammamiapia
Då cd-spelarn gick sönder så köpte jag nu en brännare. Men båra nyaste spel funkar inte! Varför??? Om det hade vart dom gamla som inte funkade ändå. Ex. Kalle kunskap Förskola, få jag fellmeddelandet att den inte hittas, kontrollera att skivan sitter i... På lek och lär engelska installeras den men sen händer inget mer, den vill installera igen. Någon som kan hjälpa mig??
Svar på tråden: Nyaste spelen funkar inte?!

installerar

Skrivet av  Ralf
du spelen med den nya brännaren, eller hadde du installerat det med den gammla? frågan kanske passar bättre i tekniksnack med
 

Jag installerar

Skrivet av  mammamiapia
med den nya, försöker alltså.... de var installerat med den gamla innan, men eftersom det inte funkade avinstallerade jag och försökte göra allt från början, utan att lyckas.
 

testa

Skrivet av  Ralf
at göra rent skivorna ordentligt
 

Det har jag funderat på

Skrivet av  Miranda
många grr, hur gör man det så att dom blir ren men utan att förstöra skivan?? Men det kan inte vara så med Engelskaspelet i alla fall, eftersom vi har 2 ex och inget funkar.
 

Dubbelkolla enhetsbeteckning !

Skrivet av  Jonas
Om jag förstår din felbeskrivning så försöker du starta tidigare installerade spel och dom klagar på att skivan inte kan hittas.

Om så är fallet, kolla vilken "Bokstav" din cd-spelare/brännare har!

Vissa spel vill ABSOLUT att den skall ha bokstaven "D", andra utgår från den bokstav som användes vid installationen, vilket lätt avhjälps med en ominstallation av spelet.

 

Artiklar från Familjeliv