Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

blis så förb.

Skrivet av värsta språket
Styvsonen är hemma hos sin bio.mamma och när min man ringer dit så visar det sig att han sitter uppe och tittar på "24". Min man blir bestört men kommer sig inte för att säga ngt om det till exet. De har haft denna läggtidsdiskussion förr vid flera tillfällen. Vad tycker ni är det ok att en sjuåring ser "24"?
Svar på tråden: blis så förb.

Nej, varför skall de göra det?

Skrivet av  Bonusmamma till 2
Jag är som du, bonusmamma. Min sambo vill inte att barnen skall titta på serier eller filmer som de ändå inte förstår. Finns ingen anledning. Men jag vet också att alla inte resonerar så. Som vår biomamma hon lät killarna, 8 och 10 år, kolla på "På farlig mark" med Steven Segal. Sedan fick vi ta hand om lillkillen när han hade mardrömmar om att allt skulle sprängas och att han skulle bli pinad till döds med att de skulle krossa sönder varje finger han hade, ett efter ett...

Men biomamman sa "han förstår att det bara är film"... Så då gjorde väl han de då...
 

Håller med er...

Skrivet av  Killmamma till en -99
min son får inte heller se "Sagan om ringen" elelr 24 eller annan våldsrelaterad film/serie. Han är bara 4½ så varför i hela friden ska han se sådant.
Grannens barn ser sådant & naturligtvis ser sonen det då, men jag har pratat med dem om detta, så de gör sitt bästa för att det inte ska ske. Men deras barn är stora & hittar dessa filmer ändå, jag personligenanser att jag är den vuxn, därmed bestämmer jag även var filmerna ska förvaras. UTOM räckhåll för barn!

Tycker det finns mkt annat de kan se. Alla barnprogram är inte heller för små barn utan snarare ungdomar. Då stänger vi av TVn helt enkelt. Han vet vad han får/får inte se. Säger själv, Jaha, nu kommer ..... det får inte jag se, så stänger han av... *ler Det är jag glad för.

Håll på er. Jag har inget ex att tjafsa med, kanske hade varit trevligt att ha *asg...

Styrkekram till er
 

ADRIG!!!!

Skrivet av  waWa
Nej, det skulle jag aldrig tillåta. Vår 7 åriga dotter får inte se ens farmen eller andra "vuxen" program.
 

Grrrr

Skrivet av  Nixan
Hemma hos oss är det pappa som låter 7 åringen se allt från James Bond till Sagan om Ringen och jag går i taket- jag tycker verkligen inte att han ska se såna saker, ej heller doku-såpor typ Big Brother där folk ligger och bökar på bästa sändningstid.
Å ena sidan har han inte visat några som helsta "men" på att han får titta på dessa saker, inga mardrömmar eller liknande saker, men jag tycker bara att det är helt FEL.
Min sambo tycker dock att jag överreagerar...och visst - de har ju bott tillsammans i 3 år och lillkillen har ju hela tiden fått se både det ena och det andra på tv/video samt spelar våldsamma Tv/data-spel och då kan ju inte jag bara komma in och säga att NEJ, det här ska du inte se.
MEn jag vet ju att det kommer att bli annorlunda när vi får gemensamma barn - jag kommer aldrig tillåta såna saker.
 

NEJ verkligen inte

Skrivet av  Eva

Mina killar är 8 o 10 år och får inte se det dom påstår att "alla andra får se" som tex 24, sagan om de två tornen. Den yngste får inte ens se Harry Potters senaste film till hans stora förtret. Jag har sett den själv och anser att den är för otäck.
Många 7-8-åringar i vår närhet får se allt dom vill verkar det som, vilket för mig är helt obegripligt.
Samma barn får även spela våldsspel över nätet mot varandra. Suck!!
 

Jaha nu var det dags igen...

Skrivet av  Magnus
Nu var det alltså dags för alla mammor att sätta barnen i skyddad verkstad igen. Världen ser ut som den gör och barn oavsett ålder påverkas även om man som förälder gör allt för att barnen skall tro att alla i världen kramas och ler mot varandra. Det är bara nyttigt för barn att se och sen får man förklara hur det ligger till. Är själv bonuspappa till 2 7 och 11 och pappa till en egen 3 åring och dom får se hur mycket tv dom vill och spela hur mycket data/tv spel dom vill och det går hur bra som helst.

 

Magnus

Skrivet av  värsta språket
Måste bara fråga, har ni barnen uppe hur länge de vill på kvällarna? "min" sjuåring är jättetrött på morgonarna ifall det någongång blivit försent... Dessutom blir han på betydligt sämre humör om han är trött. Jag står för att jag tycker att vissa program inte är för barn, när han blir äldre så kommer han att hinna se allt sådant där och då kommer han också att förstå vad ddet är han ser.
 

Verkligen moget??!!

Skrivet av  Lisa
Det är ju smidigt att strunta i vuxenansvaret, eller hur? Du är säkert jättepoppis hos barnen också, eller? Väx upp!
 

Artiklar från Familjeliv