Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilket TV-spel ska man köpa???

Skrivet av Karin
Hej!
Pojken 7 år önskar sig ett TV-spel. Har varit ute och tittat, men det finns ju en massa olika! Gamecube, Playstation, Playstation 2... vad ska man köpa, vad är skillnaden (mer än fabrikat!)? Finns det mer spel till nåt av dem, är en del spel billigare?
Tar även tacksamt emot förslag på spel som kan passa en 7-årig kille!
Svar
Det undrar jag me!!
Bra om det finns någon här som kan ge oss tips på vilket som är bäst. Vilka spel kan passa en 10-årig kille.
Skrivet av  Susanne
PS2 eller Gamecube
Vi har playstation2 (ps2) och det gillar min son, 8 år, och även jag och min man. Vi spelar Ratchedt och Clank. Vi alla älskar det spelet. Det finns massa spel till ps2. Finns även dvd-spelare i ps2.
Köp inte psone, dvs playstation. Det är de som fanns före ps2 och är lite gammalt. Vet inte om det kommer nya spel.
Gamecube är Nintendos senaste. Nintendo är ett av de äldsta tv-spelföretagen. Vi har det inte men ska antagligen köpa ett.
Xbox är microsofts tv-spel. Jag har aldrig spelat det. Tror att det inte finns lika mycket spel som för ps2 och gamecube. Jag skulle personligen inte köpa det.
Skrivet av  MM
Prissänkning på Gamecube
fr.o.m. 17 oktober! Bara ett tips ifall det blir en Gamecube ni bestämmer er för :-)

Skrivet av  PernillaN