Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ursäkta en dum fråga

Skrivet av t
Känner mig heldum nu - men dottern, snart 10 år nöter hela tiden om att hon vill ha filmen " Sagan om de två tornen" (är det så den heter?). HOn vill se den och hon vill ha den.
SJälv är jag ingen filmtittare alls och har sgs noll koll (tvärr i detta läge) på vad som är lämpligt eller ej.
Vad handlar den om? Är den svår? Hemsk? Mkt våld?
Svar på tråden: ursäkta en dum fråga

Det är del två...

Skrivet av  ac
av triologin om "Sagan om ringen". Den är filmad utifrån böckerna med samma namn av JRR Tolkien. Vad skall man säga om dem... det handlar om dvärgar, hober, alvar, magi och massor av konstiga fula figurer. Jag tillhör dem som inte läst böckerna utan bara sett filerna. Den kan säkert vara skrämmande för barn, men jag vet också att den kan vara fängslande för dem, det är otroligt spännande.

Om jag skall lägga min egna höst personliga åsikt till det hela så tycker jag definitivt inte att det är någon underhållsfilm för småbarn att sitta och kolla på. Det är elva års gräns på filmen och det behövs nog för att man skall följa med. Annars bör nog en vuxen finnas med vid tittandet!
 

okay

Skrivet av  t
då får hon gott vänta ett tag, sedan se den med oss och så första delen först då.

Tack för svaret
 

Artiklar från Familjeliv