Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

även vuxna har problem

Skrivet av Pappa pppp
med data användandet .
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,374571,00.html
Svar på tråden: även vuxna har problem

nog stämmer det alltid...

Skrivet av  sportis
Det ska nog gudarna veta att jag som 27-årig kille sitter och spelar dataspel eller på mitt Playstation 2 på stora delar av min lediga tid. Himla tur att man har en flickvän som är nästan "lika" galen och då är hon 11 år äldre än mig. Ni skulle bara se vilka duster vi var framför "dumburken" och spelet NHL 2004. Hon som intensiv Djurgårdssupporter och jag som lika hängiven Leksandssupporter... Förlorar hon en match mot mig, riskerar jag att få leva i celibat i en vecka ;-) Nja inte riktigt så men ni förstår säkert ändå.

När hon är på sitt jobb och jag är hemma själv, brukar jag tillbringa mycket tid framför datorn och spela världens bästa pc-spel. Championship Manager. Det är ett spel där man är manager för ett fotbollslag och snudd på omöjligt att slita sig ifrån. "Jag ska bara spela en match till... och vänta... jag måste bara kolla här och ställa in den här träningsmodellen och så ska jag..." och så flyger timmarna iväg bara.

Så ni som har barn som spelar, tänk på att det finns en 27-årig vuxen kille och en 38-årig vuxen tjej i Sthlm som spelar som galningar, så behöver ni inte vara rädda för att era barn är "onormala".
 

Artiklar från Familjeliv