Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är THRILLER musikvideo Michael Jackson lämplig

Skrivet av Maria
att se för två killar i 6-7 års åldern. Vad tycker ni som har sett den?
Den är ju rätt otäck där med vampyrer och folk som kliver upp ur gravarna.
Svar på tråden: Är THRILLER musikvideo Michael Jackson lämplig

Tycker inte att den är olämplig..

Skrivet av  andiegirl
Allting ser ju väldigt fake ut, nästan humoristiskt dålig gjort. Så nej, jag tycker inte att den är olämplig för någon över 5. :)
 

Inte rent allmänt, nej

Skrivet av  Nattugglan
Om du med \'olämlig\' menar att det skulle vara skadligt på något sätt att se den så, nej det tycker jag inte. Det är inte farligt att bli lite lagom skrämd, tvärtom faktiskt. Sedan kan ju vissa barn vara mer rädda än andra för den typen av saker och då bör man ju som förälder vara uppmärksam. Det är ju inte bra om barnen blir skräckslagna.
 

Min son som är sju hade blivit rädd

Skrivet av  Maria
han och en kompis hade fått titta på den, men den vuxne var inte med dem framför TV:n.
Nu vågar min son inte vara själv i lägenheten längre när jag är i Tvättstugan. Och han har pratat jättemycket om att den var otäck.
 

Hm, svårt

Skrivet av  Nattugglan
Det är alltid svårt med sånt där när det gäller andras barn. Jag brukar vara extra \'försiktig\' när barnen har kompisar här och fråga föräldrarna först om det gäller exempelvis barnförbjudna filmer/spel. Men en musikvideo...jag vet inte om jag tänkt på det.

Tråkigt att din son blev så rädd. Kanske kan ni prata och läsa mycket om vampyrer, zoombies osv. Det brukar kunna hjälpa. Jag har inget bra boktips att komma med så här direkt när det gäller sånt - fråga på biblioteket.