Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är glad att jag bara har kanal 1, 2 och 4 även

Skrivet av Inte emot film och TV, men
om de kanske är lite "tråkiga". Själv hinner jag nästan aldrig titta på TV. Har liksom ingen ro. Det är mest min son som tittar på olika barnprogram.
Jag vill inte ha fler kanaler, jo om jag fick välja exakt det jag ville ha och kunde strunta i de andra. Jag vill inte köpa Paket med flera kanaler där jag måste ha TV 3, TV5 samt en del andra.
Hur blir det nu när det analoga systemet försvinner? Måste jag ansluta mig till fler kanaler i ett paket?
Jag vill inte, jag vill inte.
Svar på tråden: Jag är glad att jag bara har kanal 1, 2 och 4 även

nyfiken bara

Skrivet av  turtle
varför inte?? Är det kostnaderna det handlar om eller? De är ju inte helt gratis om man så säger :-/
Eller? Man behöver ju inte se på alla kanaler om man inte vill.
 

Det är både och

Skrivet av  Mamman
Dels onödig kostnad, jag hinner själv inte titta så mycket på TV. Även om det finns vissa program som jag tycker är roliga så är det på sådan tid när det är läggdags för sonen och annat. Vissa filmer vill jag inte heller att han ska se. De börjar 21.00 på fredag eller lördagkvällen. Han får se på video istället.
Han har själv heller inte frågat efter några fler kanaler. Hans pappa har barnkanal och där är han ibland och tittar, jag tror att det är FOXKIDS.
Så han tittar väldigt mycket på film. Att ha fler kanaler skulle innebära för mig att behöva tidsbegränsa hans TV-tittande.
De verkar aldrig tröttna på att glo i TV:n om det är spännande filmer, lite action och så.
 

okay

Skrivet av  turtle
var bara nyfiken!
Tack!
 

Artiklar från Familjeliv