Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det fler 2-åringar...

Skrivet av Lite nyfiken bara
som inte bryr sig om TV? Min 2-åring tittar endast om det är musik (så man ser när olika instrument spelas) eller om det är "riktiga" djur. Jag tycker i och för sig att det bara är positivt att han inte vill titta på TV ännu, men jag har märkt att väldigt många i hans ålder tittar på både barnprogram och videofilmer. Har ni "introducerat" TV-tittandet för era barn, eller har intresset kommit spontant?
Svar på tråden: Finns det fler 2-åringar...

Hej lite nyfiken bara....

Skrivet av  en mamma
Min 2-åring tittar ibland på TV och video. Hennes favoritprogram är Teletubbies och Bananer i pyamas. Däremot väljer hon att vara ute och leka framför TV-tittandet. Jag tycker det är bra att din 2 åring inte är intresserad av TV eller video. Hoppas det håller i sig länge, länge...
 

Här finns en 3-åring

Skrivet av  TV-vägrarens mamma
som absolut vägrar se på TV. Vad skönt att höra att det finns fler!!! Ibland har vi faktiskt undrat om vi gjort nåt "fel" i vår uppfostran! Inte för att jag tycker illa om att vår son hellre kör med sina bilar eller står på huvudet i soffan - men bara för att det känns så konstigt när alla andra klagar över motsatsen.
Vi ser inte själva så där väldigt mycket på TV, men nån gång varje kväll står den ändå på. Och jag har faktiskt försökt att se på Bolibompa med honom, dock bara med resultatet att han tittade uttråkat på mig och sa: När ska vi stänga av?
Och jag känner igen det där med musik. Det är enda gången han sitter som klistrad.
Trevligt som sagt, att vi inte är ensamma om att ha ett barn som vägrar fästa blicken på TV-rutan.
Hur mycket ser ni förresten själva på TV?