Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Håkan Bråkan

Skrivet av Lena
Min son har fått dataspelet till julkalendern och själv är jag inte så haj på spel. Var sjutton ska man använda koderna? Och hur kommer han ut ur det här rummet som han kommer in till i början? Någon som kan hjälpa oss?

Svar på tråden: Håkan Bråkan

Behöver oxå hjälp

Skrivet av  Effy
När jag var inne och tittade på spelet så skulle man trycka på tv-ikonen på första sidan och sedan välja de symboler som fanns med i dagens kod. Jag har själv inte gjort det och har inga barn att fråga nu.

Jag behöver hjälp med att lösa hur barnen kommer vidare. De ska hitta en skumgodis som ska in i micron men hittar den inte. Vet nån hur de ska göra för att komma vidare?
 

Behöver du fortfarande hjälp Lena?

Skrivet av  Effy
Säg till om du inte har klarat det för nu vet jag hur man gör.
 

Jag vill ha hjälp!

Skrivet av  Spiro
Inte med att komma ut ur rummet, men ut ur huset. Tror att vi skulle behöva Sunes saltgroda men den kommer vi inte åt ännu i alla fall.
Så om du vet...snälla!
 

Hej!

Skrivet av  Effy
För att komma ut ur huset måste ni hämta oljan som är på taket (fönstret i Håkans rum). Oljan, saltgrodan (fås när man utmanat Sune på ett spel, prata med Sune så får ni veta hur man gör) och majskolven ska in popcorcmaskinen. Popcornen ska ni plocka upp och ta med upp på taket igen. Lägg popcornen i takrännan så att vindsnurran kan få det att se ut som det snöar. Nu går Rudolf ut och Håkan kan oxå gå ut.

Lycka till!
 

Tack

Skrivet av  Spiro
snälla för hjälpen. Äntligen kommer vi vidare!

Spiro
 

Sonen fick...

Skrivet av  Lena
...hjälp av sin extrabror så han har kommit lite vidare men nu har de tydligen kört fast i hur man ska få hjälp med att köra bilen...:-)...alltid är det något.
 

Hej!

Skrivet av  Effy
Har ni hittat hjulet? Om inte så ska ni till garageförsäljaren och hämta upp det, finns under den rosa filten.

Efter det ska man byta ut snusdosan som ligger i grannens garage mot putsmedlet som finns på mc:n (man måste pilla på radion för att distrahera grannen).

Sen ska man lura Sune att kasta växelspaksknoppen i luften så kråkan kommer och tar den till sitt bo.

Upp på taket ska man putsa tuppen så kråkan lämnar boet och man kommer då åt knoppen.

Lite rörigt men jag hoppas du förstår. Säg till annars.

Lycka till!
 

tur att jag

Skrivet av  cj
inte köpte den julkalendern till min dotter, verkar ju jättesvårt...

har den åldersgräns? (25?)
 

Det står 3+

Skrivet av  Effy
på framsidan men från 6 år på baksidan så jag har ingen aning om vad som gäller. Men jag skulle tro att de flesta barn under 6 år inte skulle fixa det på egen hand. Lite svårt är det eftersom man måste klura en del men man kan få lite hjälp från spelet genom en tipsikon. Men ibland räcker inte det heller och då är det bra att man kan få hjälp här.
 

Artiklar från Familjeliv