Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kört fast på håkan bråkan

Skrivet av vicira
Hur ska man få Håkan att tugga på tuggummit. Det går ju inte att föra tuggummit till munnen?
Svar
Hej! Svar + annan fråga
Tuggummit ska man stoppa i den munnen som finns i Håkans ryggsäck.

Vi har oxå fastnat och jag undrar var man kan hitta moppen som ska se ut som spaghetti. Någon som vet?

Skrivet av  Effy
tack, moppen finns
på skattekontoret bakom dörren i kopieringsrummet
Skrivet av  vicira
Tack för ditt svar
Vad bra att vi kan hjälpa varandra. Barnen blev jätteglada eftersom de var på väg att ge upp.
Skrivet av  Effy
Frisbeen?
Hur får man ner frisbeen från trädet?
På ledtrådarna säger de att man ska använda tuggummit, men hur?
Skrivet av  ingalill 62
tuggummit
ska du använda på "armen" från gökuret. Tuggummit måste först tuggas så att det blir kletigt. och tu´ggar det gör du med munnen i ryggsäcken.

Lycka till!
Skrivet av  Spiro
Ketchup
Då kanske du kan svara på hur jag får färg av Rudolf för det är väl det man ska använda som ketchup (jag har lagt moppen och älgskiten på frisbeen så det ser ut som spagetti o köttbullar)?
Skrivet av  Maddis
Ketchupen
Du går till garageutförsäljningen för där finns det en låda med en blåfärgburk. Använd den och byt ut den mot Rudolfs röda färg så får du din ketchup!
Skrivet av  ingalill 62
Tack, vi provar
IMT
Skrivet av  ingalill 62
Jag har kört fast...
Eftersom vi varit sjuka har vi kommit på efterkälken. Vi har precis lyckats få kolsyra i läsken, vad ska vi göra med den?
Skrivet av  Kaili
Ketchupen och älgskiten! HJÄLP!
Hur får jag upp det på tallriken? Fick dit moppen men när jag försöker med färgen sägs det bara att de inte passar ihop! HJÄLP!
Skrivet av  Kaili
Hej!
Trevligt att höra att ni är på benen igen!

För att kunna lägga älgskiten på tallriken måste man först få ut den ur burken. Det gör man genom att ta den till munnen eller den andra symbolen i ryggsäcken.

Lycka till och GOD JUL!
Skrivet av  Effy
Tack, du är en klippa! *imt*
*
Skrivet av  Kaili