Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips önskas?!

Skrivet av Vilda bebins mamma
Skratta inte nu bara! Men här har vi två barn på 10 & 8 som det kivas om vem & när det ska spelas data. Nu har även vår 4 åring börjat och NU är det kaos!

Vi har satt upp ett spelschema men det verkar inte fungera särskilt bra. En dag i veckan är spelfritt, har vi bestämt. Ni som har fler barn, hur har Ni löst situationen???

En dator finns, vår dator är ej till för barnen. Pga att det ofta blir fel på datorn då de startar om flera ggr och blå skärm etc. Så de får hålla sig till sin egen dator.
Svar på tråden: Tips önskas?!

vid gräl

Skrivet av  UlLi
inget spelande för någon de funkar jätte bra efter att man tillämpat de någon gång (elakt kanske men jag hatar tjatet och gnölet)
dessutom får dom bara spela halva tiden i stöten om den andra också vill spela mina barn har 1 timme dag och 2 dagar spelfritt i veckan.
vi har även en lovvariant där de får spela en timme per dag men då uppdelat över dagen och möjligheter finns att få spela mer om man är ute väldigt mycket

här är det sonen som äger game cupen och blir det små tjafs vem som ska spela först får han göra det eftersom det är hans men oftast kommer de överens de har även varsin dator i sina rum (morfar och farfars gamla) där de får spela men några få spel går bara att spela på min dator och där bestämmer jag när och hur länge.

vi är ganska hårda med spelandet och även att kolla när andra spelar efter som sonen lätt försvinner i den världen och på helger då jag och pappan spelar lite ibland kan han sitta i tim tal så även vi vuxna kör med styrd speltid då barnen är vakna ifall de behövs
 

Näven i bordet

Skrivet av  Jan/fia
är det som gäller, det är bara att få dom att förstå att det är ni som bestämmer, annars sälj deras dator.
 

Spara ihop\'et

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Låt barnen spara ihop till sina prylar själva. Det lär väl vara en dröm för en föräldrer, inte sant?
Det faktum att de inser att allt inte är gratis i livet, och att en kamp för vad de tycker om lönar sig i slutändan
 

Enkelt. (Om man har råd och rätt yrke....)

Skrivet av  mfors
Eftersom jag jobbat som datornörd tidigare, är det självklart att det är en dator på varje barn. Detta är dock en jäkla lyx, som majoriteten inte har råd att skaffa.

Inte heller jag.

Men genom jobbet så har det "blivit över" saker, som regnat ner mot nära och vänner. Nu ska vi inte gå närmare in på den biten och jag skeppar fortfarande iväg datorer kors och tvärs till familjer jag blir tipsad om som behöver något. men som av ekonomiska skäl aldrig i helsicke skulle ha råd att köpa en dator, men som klarar sig utmärkt på en 4 år gammal PC eller Mac.
 

Artiklar från Familjeliv