Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

snuff movies

Skrivet av 3-barnsmor
Idag fick jag en chock. Min dotter fick en fil, genom sin messenger, en film. Hon och hennes kompisar brukar dela musik och lite läxuppgifter genom messenger.

Men nu fick hon en film, en sk snuff-movie, där man ser hur en kille ligger på marken, och får en kniv eller svärd genom halsen. Sen skär dom långsamt av huvudet. Och man ser ALLT.

När jag sen försökte gå in på denna hemsida, som syns i filmen, så blockerade min Norton 2004 den sidan, pga av våld.

Nu vet jag vem hon fått filmen av, dvs hennes kusin. Min sambos brorsson. Dom går i samma klass oxå, och det är åtminstone 2 st till som sett denna film, eller har hämtat den på hemsidan.

Dom är alla 15 år, och går i 9an. Min dotter på 15 blev blek, och tyvärr, så hann även min son på 12 se detta oxå.

Jag försökte nonchalera detta med, att det var fejk, precis som alla skräckfilmer. Men fy fan vad äckligt detta var. Och det skickar tonåringarna mellan sig.

När det gäller sexsidor, så har jag nån gång gått in och kollat, för att se till att jag spärrar ordentligt.

Men sånt HÄR, det kunde jag aldrig drömma om.

Och att man inte är skyddad för vad ens ungdommar kan få genom messenger.

Och SER inte föräldrar vad deras barn tittar på? Om barnen sitter i eget rum, så kanske det är dags att klippa sladden. Eller iallafall gå in och kontrollera lite.

Och hur meddelar man dom berörda ungdommarnas föräldar? Min dotter sa några namn.

Ska jag, som fått denna film i MIN dator, tala om det för föräldrarna?

Jag kommer aldrig att kunna sova igen. Speciellt då jag vet att dessa filmer faktiskt förekommer. Och att folk är så perversa så att dom filmar sånt och delar med sig.

Sömnlös lär jag nog vara för all framtid..........
Svar på tråden: snuff movies

Hej

Skrivet av  DR PHIL NR1
Jag vet vilken sida du syftar på, och tyvär finns det massor av sånna filmer på denna sida, även massa sex osv. Och även jag som vuxen baxnar för vad som finns där..... Och hade jag varit i din situation så hade kontaktat dom andra föräldrarna, för detta ska dom inte se.

Hoppas det ordnar upp sig......
 

Internet = Samhället

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Internet är lika mycket samhälle som på andra ställen.
Det är lätt att förstå din hysteri, för hur många föräldrar i din generation tittar på sådant egentligen?
Sedan är det inget onormalt. Gärningsmännen visste ju att det fanns personer på Internet som ville se det. Med detta i åtanke har du nu blivit medveten om sanningen - Allt går att hitta på Internet. Allt från gulliga barnsidor till bajsporr.
Vissa saker kan du nog inte erkänna med brist på filosofi. Sedan att du ansvarar för några individers uppväxt mot målet att de skall bli så idéella som möjligt enligt dina värderingar.

Mitt råd är, förklara, inte censurera motiverandet.

"Snuff"? Det betyder ju snus föresten. Vad har det med lemlästning att göra?
 

vad menar du nu???

Skrivet av  sisla -fortfarande sjåpig naiv utopist
"Vissa saker kan du nog inte erkänna med brist på filosofi. Sedan att du ansvarar för några individers uppväxt mot målet att de skall bli så idéella som möjligt enligt dina värderingar."

...hur jag än rådbråkar min hjärna så kan jag inte begripa vad du vill ha sagt med ovanstående rader.

Jag TROR mig dock förstå att du på det stora hela menar att man inte ska bli bestört eller äcklad av nånting som finns i samhället eller på nätet, utan acceptera att det finns där, eftersom det är en medmänniska som lagt dit det? ? ?
 

Tvärtom

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Det är synd att du inte kunde följa med mitt filosofiska resonemang. Jag vill bara få klart för dig att skit på Internet kommer fortsätta existera så länge inte hela nätet slås ut.
Det bästa man kan göra är att ignorera och slänga skiten. I bästa fall kan man anmäla användaren till dennes Internetoperatör.
 

bara acceptera alltså..?

Skrivet av  sisla
just. hade på känn att du menade att man bara skulle finna sig i att det finns där, och framför allt inte sitta här och beklaga sig över att man blir illa berörd.

anmäla användaren är ju ett bra mkt mer konstruktivt förslag som faktiskt KANSKE skulle kunna leda nånvart om tillräckligt många orkade göra det..

ps. lite förvånad över att du inte svarat på inlägget som Mello skrev den 4/2 som var riktat till dig. du är en lustig prick.
 

Snuff...

Skrivet av  LB
betyder mycket riktigt snus, men kan också användas i betydelsen att dö... Vilket är vad dessa filmer handlar om. Snuff-movie är/betyder filmade äkta
mord... Sanningshalten i detta påstående brukar dock vara omdiskuterat.

 

Men.

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Det jag vill säga är att det kommer fortsätta existera skit som detta på Internet, vare sig man vill eller inte, och det är sant. Resten är inte sant, utan det är människors värderingar, sådant som gör att vi aldrig kan komma överens.
 

och resonerar du likadant om allt annat också?

Skrivet av  sisla
"det kommer att fortsätta existera skit som xxx (fyll i valfritt elände rasism/horeri/klasskillnader/könsroller/fascism/osv) vare sig man vill eller inte" ?????

du menar att man inte ska anstränga sig för att förändra världen det minsta?

luta dig tillbaka och softa bara?

well, vi är inte i samma team det är tydligt.
 

Ang: och resonerar du likadant om allt annat ocks

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
"du menar att man inte ska anstränga sig för att förändra världen det minsta?

luta dig tillbaka och softa bara?

well, vi är inte i samma team det är tydligt."

Jodå, förändra världen är alltid kul att göra. Frågan är bara om det är värt tiden att försöka istället för att försöka anpassa sig.
 

Jag har oxå sett denna film

Skrivet av  kiin
Jag råkade ut för denna groteska film i sommras, och jag mår fortfarande dåligt av den och jag är 30 år hur skall ett barn ta detta.
När du skrev om denna film så såg jag den om igen i mitt inre, den är så otroligt osmaklig.
Har du pratat med den som har skickat filen och med hans föräldrar?
Detta problem måste ses på största allvar, barn kan må jättedåligt av detta och bli välldigt rädda.
Jag blir så arg så jag vet inte vad jag skall ta mig till
 

Artiklar från Familjeliv