Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

På skolan sa de att min son verkar ha en inre oro

Skrivet av Mamma59
och att det märktes att han tittade mycket på TV/film. Han har lite svårt att skilja på verklighet och fantasi och därför tyckte de att det var bra att begränsa lite framförallt vad han ser. Han är sju år, och min man har köpt Batman, James Bond till honom. Jag tycker själv att han är för lite för dessa filmer. Spykids har vi hyrt och han blev faktiskt rädd för några skelett där.
Efter Batman, återkomsten ville han sticka nålar i fingertopparna för att han sett Kattkvinnan ha klor, han ville ha liksom klor. På skolan tyckte de att det verkade konstigt.
Jag tror ju självklart att det beror på hur barnet är, men vår son har lite problem med detta så det kanske är dags att begränsa urvalet av filmer.
Han har annars inte fått mycket begränsningar på hur mycket film/TV han får se om det är måttligt.
Svar på tråden: På skolan sa de att min son verkar ha en inre oro

du resonerar klokt..

Skrivet av  sisla
..kanske dags att börja vara lite mer noggrann och välja ut sånt som pojken kan ta till sig som något positivt, och mer anpassat till hans ålder?

tala med din man så ni kanske kan komma överens om att låta de mer "vuxna" filmerna vänta några år.
 

Artiklar från Familjeliv