Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp en novis/playstation

Skrivet av cadrutt
min son har sparat och sparat till ett playstation och nu är han snart i mål.han vill ha ett playstation för att spela pokemonspel.men nu undrar jag finns det sådana spel till playstation eller måste vi köpa nintedo,och vad är bättre i övrigt nintendo eller playstation,phuu det är mycket man ska veta som förälder.
Svar på tråden: Hjälp en novis/playstation

Pokemon=nintendo

Skrivet av   H o T
För att kunna spela pokemon måste han ha ett nintendo,det finns inga pokemon spel överhuvudtaget till playstation. Det kommer heller inte att finnas pokemon spel till playstation iochmed att pokemon är nintendos figur
Skillnaden mellan nintendo och playstation då?
Nintendos spel är dyrare, betydligt mycket dyrare för det mesta och utbudet av spel är mindre.
Däremot finns det mycket skitspel till playstation. Jag tycker dessutom att nintendos spel tål lite mera stryk, playstations spel är ju cdskivor och nintendos är det inte.
Playstations skivor går INTE att spela på datan( många tror det.)
JAg föredrar nintendo framför playstation, men det är absolut inget fel på playstation!( vi har båda delarna)
Om han bestämmer sig för att köpa ett playstation gölm då inte att köpa minneskort till det på en gång annars kan han inte spara sina spel!!! (den missen gjorde vi) TIll nintendo behövs inte det. Lycka till i och fastna inte själv framför spelet:)
Jag lovar det är lätt hänt.
 

Nintendo="snällare" spel

Skrivet av  Pia
Hej!
Pokemon finns bara till Nintendo.
Min erfarenhet är att Nintendo inte
har lika många våldsamma spel som
Playstation.
 

sant

Skrivet av  olivia
nintendo har målgruppen 8-25 medans playstation vänder sig mot åldrarna 13 och uppåt. Iallafall enligt vad de säger själva.
 

Här är vi 5år

Skrivet av  Den anonyme
o har ett playstation.
Han spelar ett som är utlänskt...nåt med en snowboard.Sen är det Pacman som gäller + alla rally spel...
 

Men det FINNS spel för mindre barn också

Skrivet av  Nattugglan
Jag håller med om att det är precis så som ni säger att Playstation har en äldre målgrupp. MEN för att någon oinsatt inte skall missuppfatta det hela ville jag bara påpeka att det finns en hel del spel att välja på till mindre barn även till Playstation. Alla Disneys produktioner t ex och LEGOs olika spel.
 

Artiklar från Familjeliv