Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 år och TV_Datagalen

Skrivet av Elle
Vår dotter, blir 2 i mars är fullkomligt galen i att se tecknad film på TV-data. Hon verkar aldrig få nog, är det inte Byggare Bob så är det Nalle Puh eller Djungelboken. Jag är inte så förtjust i att hon "bara" kollar på film. Hon tittar flera gånger varje dag och när hon inte får se tjatar hon "hål i huvudet på en".
Vad ska vi göra ???? försöker hitta på andra lekar, sjunga, rita men har hon fått för sig att titta på är det bara det som gäller. Ibland sitter jag här själv och leker och hon envisas med att trycka på alla knappar hon hittar på TV-VIDEO-DATA.
TACKSAM för råd. Tar hon skada av detta tittande tror NI ?
Svar på tråden: 2 år och TV_Datagalen

"2-års sjuka"...

Skrivet av  jess
HAr haft samma "problem" med alla ungar i den åldern. De "upptäckte tv-tittandet i ungefär "-års åldern och det blev väldigt intensivt ett tag. Hos oss gick det över av sig själv. Så länge man har koll på vad de ser ( i alla åldrar) så tror jag inte tv-tittandet är så farligt. Givetvis måste man begränsa det hela. Suveränt med tex byggare bob som har små avsnitt. En vit lögn om att filmen är slut och ett tryck på fjärren har alltid funkat hos oss. ( Inte nu länge, mor är genomskådad)