Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arg på TV3

Skrivet av Ellell
I söndags råkade jag titta på TV3 "Xena Krigarprinsessan" som börjar en så barnvänlig tid som 19.00. Jag fick se hur man bl a högg av ett huvud som sedan rullade iväg!!!! Mina barn hade (om de sett programmet) blivit livrädda och fått mardrömmar en tid framöver. Hur i h-e kan man visa något sådant på barnvänlig tid? Jag bara undrar........
Svar på tråden: Arg på TV3

Värre med trailers

Skrivet av  Birgitta
Min dotter får nästan aldrig titta på 3:an, de sänder för mycket skit. Jag tycker det är värre när de sänder trailers minuterna före barnprogrammen på 1:an. Ibland visar de väldigt starka scener ur både dokumentärer och filmer, precis innan barnprogrammen börjar. De är mycket svårare att undvika än skitprogrammen på 3:an...!
 

Beror pa barnets alder men

Skrivet av  cinah
Anntar att det skulle har sands senare sa att de storre barnen kan se det tillsammans med foraldrarna. Mina barn har sett dem (sedan 3 ar tillbaks) alltid med oss vuxna bredvid. Lite historia blir det ocksa for dem men annars sa tycker jag att det ar OK for barn fran ca 5-6ar. Tecknade filmer kan vara varre...
 

Typiskt

Skrivet av  hd
Det är typiskt TV3 att visa sånt på barnvänlig tid. De har ingen respekt alls för tittarna utan vräker ut vilken smörja som helst för att tjäna pengar.
 

Artiklar från Familjeliv