Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Föräldrar mot våldsspel i data/tv spel?

Skrivet av Tompa
Föräldrar mot våldsspel i data/tv spel?
Finns det intresse att starta sådan förening?
Vill du vara med i föreningen?
Jag hoppas det finns intresse!
Tacksam för många svar?

Hälsningar Tompa
Svar på tråden: Föräldrar mot våldsspel i data/tv spel?

nej *imt*

Skrivet av  Crim5on
.........
 

njae...

Skrivet av  mamma till2
visst vill väl de flesta föräldrar att barnen inte får se så mycket våld, men att vara helt emot är inte det lättaste, då tror jag mer på att vara i närheten om barnen vill se "våldsfilmer"... har själv en son som älskar att se spindelmannen o lucky luek, det känns svårt att förbjuda allt sånt... då sitter jag hellre med o förklarar att det är film o spel och att man inte får göra så i verkligheten osv........
 

Skillnad på våld ooch våld

Skrivet av  tomas
Hej!
Med våld menar jag spel där blodet sprutar och där det bara handlar om att döda alla som kommer ivägen.
Spindelmannen och lucky luek är ju på ett annat plan
 

Självklart

Skrivet av  Nykter Pappa idag
Men hur har du tänkt att det ska funka?
 

Hej

Skrivet av  tomas
När det finns intresserade att starta föreningen helst 6-7 st . Av dom väljer man ut en tillfällig ordförande,sekreterare,kassör,revisor,ersättare.
Sedan gäller det att ta fram material att gå ut med till allmänheten.
Tanken är att man ska kunna vara medlem i föreningen till en rimlig kostnad.
Och naturligtvis så småningom starta en hemsida på nätet.
Exakt sen hur man ska gå vidare får väl diskuteras i bland dom som är intresserade av att vara med och starta föreningen
 

ok

Skrivet av  Nykter Pappa idag
hör utav dig om det verkar bli något, du har min mail i mitt info.
 

tror knappast

Skrivet av  Crim5on
våldet blir mildare pga en förening i sverige med 6-7 medlemmar. de mest våldsamma spelen görs i usa å det ska nog krävas regeringsbeslut för att stoppa dom. i sverige då.. ska nog krävas rätt mycket för att få ner våldet här åxå. är man ansvarsfll förälder så.. räcker det.
 

våga ta ansar

Skrivet av  tomas
Hej!
Jag tror att om det kommer igång en förening med syfte att verka för att dom grova våldsspelen ska förbjudas, tror jag att om vi är tillräckligt många medlemmar i föreningen så kan vi sätta tryck på t.e.x regering ,riksdag och andra parter.
 

Hur då förbjudas?

Skrivet av  Nattugglan
Det kan ju låta enkelt att förbjuda, men vad är det som ska förbjudas? Skulle det vara förbjudet att utveckla sådana spel? Sälja? Inneha? De två första sakerna går ju lätt att kringgå med hjälp av distrubition via Internetbutik med säte i annat land än Sverige. Att förbjuda innehav är väl knappast en framkonlig väg...

Jag tror inte alls på lagar och förbud när det gäller sådana här saker.
 

Hej nattugglan

Skrivet av  tomas
Jag instämmer delvis i dina tankar men jag anser att om vi är många i föreningen hoppas jag vi kan påverka mera än det som händer idag .
 

jag

Skrivet av  Tova
tror mer på att arbeta för att stoppa det reella våldet som finns.