Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp. Behöver info!

Skrivet av Envisa pappan
Hej.
Jag har en 14-årig son som är på god väg att bli data och tv-spelsberoende. Var kan man få information om detta? Finns det någon förening, "hjälptelefon" eller liknande där man kan prata av sig? Ni som har erfarenhet, hjälp mig. Mvh, envisa pappan
Svar på tråden: Hjälp. Behöver info!

databeroende

Skrivet av  3-barnsmor
Det var ett program på TV för länge sen, som berättade om en kvinna som blivit datamissbrukare. Hon surfade sönder ekonomin, och kunde inte slita sig från datorn.

Och familjen övergav henne. Först satt man och flinade, och tänkte "fniss, datamissbrukare". Men det var lika allvarligt som att vara spelmissbrukare.

Kolmården nånstans, fanns det då ett behandlingshem.
 

hej

Skrivet av  gamer
om det är hemma hos er, så se till att få undan datorn asap. om han spelar någon annanstans så försök få dom som jobbar där att inte tillåta din son att spela.
Sen vet jag inte vart man ska vända sig men bris brukar ha svar på det mesta angående barn.

hoppas det går bra


(själv har jag varit nära gränsen själv . känt suget och behovet. tar man bort datorn så blir det tomt ett tag men det går över och man börjar se att livet har mer att erbjuda än bara datorn och spel-kompisarna ;))
 

Artiklar från Familjeliv