Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som anser TV vara farligt

Skrivet av 3-barnsmamma
för era barn.
Anser ni även att det är farligt för er själva? Kan ni kontrollera ert datoranvändande? Hur hindrar ni er själva från att gå in på olämpliga sidor?
Det är väl vad man gör det till. TV likaväl som datorer. Tittar man mest på nyheter och dokumentärer på TV, men surfar på nöjessiter på Internet så är det väl lika illa då eller? För smäll inte i mig att ni bara kollar mailen och nyhetssidor på Internet. Hur mycket tid tillbringar ni på Internet?
Svar på tråden: Ni som anser TV vara farligt

jag anser det

Skrivet av  G
Jag anser att även vuxna blir avtrubbade av våld på TV och att det givetvis inte är bra.
Min jämförelse är reklamen - den påverkar, annars skulle inte en hel värld lägga ned så fantastiskt stora summor på den.

Datorer då - som arbetande vid dator är jag glad om jag inte känner nåt behov av att pilla med datorn. Barnen har en egen dator med egna spel, och vi har mycket enkla regler om när den kan användas. Som tur är har modemet på denmaskinen brunnit upp, så jag behöver inte oroa mig för olämpligheter där.

Smäll inte i mig? Oj vilka starka ord. Jodå. Jag är den där trista användaren - jag kollar mail och nyttosurfar endast efter det jag vill ha. Typ tidtabeller, banken och rena data om böcker mm.
Ett undantag: aff - men det blir det mest på jobbet i väntan på utskrift.
 

Bra skrivet...

Skrivet av  EM
jag håller med dig till 100 %!
 

Artiklar från Familjeliv