Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara jag...

Skrivet av Marie
som tycker det är skrämmande att små barn får sitta och se på skräp som Big Brother och liknande? Trodde knappt det var sant då jag hörde att det faktiskt finns 8-åringar som får sitta och se sån skit. Är det verkligen sånt vi vill mata våra barn med?
Svar på tråden: Är det bara jag...

Jomen

Skrivet av  Marcus "Elwin" Björs
Det verkar som att kollektivet vill det, och de kommersiella TV-kanalerna fortsätter i samma stil eftersom tittarsiffrorna ökar.
Jag tycker inte heller om det, fast vad kan man göra om så många vill se på\'t?
 

Ja...

Skrivet av  Marie
det är ju tyvärr så, att många vill se. Men vad jag inte kan fatta är att så många verkar låta barnen kolla på eländet! Inte vet jag, jag kanske är gammaldags, men jag tycker i alla fall det är vansinnigt. Vad ska ungarna få för verklighetsuppfattning?? Skönt att höra, förresten, att inte du heller gillar skräpet!
Hälsningar
 

Jag tittar gärna på skräpet

Skrivet av  Lena
för det är ju egentligen det jag tycker det är men jag vill se i alla fall. Men icke att mina barn på 11 och 8 år får titta på det.
Jag vet att det finns klasskompisar till dem som ser det och att det varit lite gnätt i början här hemma men jag är bestämd på det området... det är inget barnprogram. Fame factory är den ända "dukisen" som de får se.
 

Jag känner mig...

Skrivet av  Marie
nästan lite taskig då jag kallar dokusåpor för "skräp"; taskig därför att jag inte alls menar att göra ner andras åsikter - alla ska ju kunna se det de vill utan att någon rackar ner på dem! (Säkert finns det folk som tycker program jag gillar är skräp oxå, så det jämnar nog ut sig... :-) Hursomhelst, vad jag tycker är bara att det är så sjukt då BARN får sitta och glo på sådana program - vi vuxna har ju i alla fall förhoppningsvis förmågan att se programmen för vad de är - en bit kommersiell underhållning utan verklighetsförankring. Vad som skrämmer mig är att barn ju är så formbara; om de tittar på sånt så kan man ju undra vad de får för bild av vuxenlivet. Kanske är jag moraltant (vid fyllda 34... :-), men jag tycker i alla fall det är knäppt. Heder åt dig, i alla fall som inte låter dina barn se på sådana program trots att deras klasskompisar får - det kallar jag att ta sitt ansvar! (Jag känner igen problemet - har själv en 11-åring vars kompisar får se i stort sett vad som helst på TV.) Jo, och en sak till - Fame Factory räknar jag inte in i kategorin "skräp" - det är ju hur oskyldigt som helst i jämförelse med ex. Big Brother. Det skulle mina ungar oxå kunna få se.
Ha det gott, önskar
 

Artiklar från Familjeliv