Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ang. blod fråga !

Skrivet av trollmamma 0211 o bf 30/8
Jag är inte alls kännslig för att se blod typ operationer eller liknande dock har jag o min man undran om hur barn ser på detta nånn som vet ?
Min son är 20 mån o vill gärna kolla på djursjukhuset o liknande han verka inte vara berörrd av blor o sånt där inte om jag kan blött eller skadat mig heller men vad säger ni ??? han får inte se på tv själv alls men hur skulle ni göra ?
Tacksam för svar !!
Svar på tråden: ang. blod fråga !

Samma här.

Skrivet av  Lena_O
Jag tittar gärna på operationer på tv, för jag tycker att det är intressant och inte alls läskigt.

Mina barn har också tittat, men tillsammans med mig. Så dom har alltid kunnat ställa frågor och jag har svarat. Ibland går vi vidare till bokhyllan och slår upp andra detaljer som kan ha med det hela att göra.

Dom är snart tonåringar nu, och verkar inte ha tagit skada. :D Båda tål rätt bra att se skador i verkligheten. Att gå till läkare är inga problem, eller när det ska tas sprutor så är dom gärna först! ;)

Men det viktiga är ju att DU inte är rädd, utan du ser det som normalt. Små barn tar efter sina föräldrar, och han ser att det är ok, för att du, hans mamma gör det.
 

Fast är det inte

Skrivet av  Filia
djuren han gillar. Han är ju bara 1½ år drygt - då förtår de ju inte riktigt kopplingen mellan blod o smärta. När min pojk slår sig oavsett det kommer blod eller inte så blir han ju ledsen för att det gör ont. Däremot min 4-åringen blir alldeles hysterisk om hon slår sig blodig. För pojken skulle blodet lika gärna vara färg.

Han älskar djur, och det enda som klistrar honom framför tv:n är djurprogram. Men pga dottern ser vi inte ofta på djursjukhuset utan typ "Mitt i naturen" "Animal Planet" och "National Geographic". Fast för honom hade det nog kvittat lika. Han är glad ändå.
 

Artiklar från Familjeliv