Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips for foraldrar med datande barn

Skrivet av Pallas
Vihar byggt en ny dator och vi kopte en datorlada som ar lasbar. Man kan lasa en lucka over power-knappen sa att den inte gar att komma at.

Da kan man vara saker pa att det inte spelas spel nar man inte ar hemma. Chassit heter Sonata och kommr ifran Antec

http://www.antec-inc.com/us/pro_details_enclosure.php?ProdID=15138
Svar på tråden: Tips for foraldrar med datande barn

smart!(imt)

Skrivet av  patricia med Emma-01+Lillebror 6/8
d
 

Men....

Skrivet av  sandra
Hallå eller , litar ni inte på era barn eller????
Om ni har sagt att det inte får spelas dator så ska de ju inte heller göra detta. Om man ska behöva låsa in allt som inte är tillåtet så får de ju inget ansvar. Ska du börja låsa skafferiet också ifall de börjar hämta godis eller kakor. Nej fram för trovärdighet hos barnen Ge dem ansvar så växer de med ansvaret...
 

Men...

Skrivet av  Pallas
Hallå eller?

Jag har inga problem med mina barn, men det är många här inne som har det, det är fakta. anledningen tilla tt vi köpte just den här lådan var för att den var tyst och hade bra luftgenomströmning. Låset är bara en bonus.

Här i USA har man lås på kabel-tv, Internetfilter är en storsäljare... Vi har inget sånt.

För övrigt tycker jag du drog lite väl stora växlar på en låsbar lucka i datorn.
 

Det är så i många familjer.

Skrivet av  AnnaCarin
Man hinner inte med att kolla sina barn om dom gör som dom är tillsagda eller inte.

Ibland får man ta en nödlösning som att sätta lås.

Men du glömmer att många idag yrkesarbetar och har resor. Vilket gör att barn utan fritids på sommarlovet är ensamma i 10-12 timmar om dagen... Och du, jag kan LOVA dig att en 12-åring INTE talar sanning eller håller vad dom lovar till 100%...

Men sandra, du kanske har lite yngre barn och inte har hamnat där ännu? :)
 

Jag funderar faktiskt på det, ja

Skrivet av  a
Lås på skafferiet alltså. En av döttrarna är som en blodhund efter allt sött och hittar allt man köper hem. Hon kan lätt sätta i sig en hel påse chokladpraliner och vi har aldrig kex eller kakor när vi behöver dem. Det är inte roligt och hon gör det fast hon inte får. Alla barn gör inte som man säger...
 

Suvvveränt!

Skrivet av  Anette
Om det är som jag tror. Jag ville ha en dator där powerknappen gick att "låsa in" när barnen var mindre. Alltid var där nåt litet finger som tryckte på den när de inte skulle. Vi hade en IBM där man kunde dra för en skjutlucka för allt UTOM power-knappen. Verkligen smart.
Till slut låste vi in datorn i ett skåp och satte barnspärr på. Tyvärr lärde sig lillkillen att man kan även dra ur sladden för syrran...
 

Ett annat tips..

Skrivet av  M...
Jag har lagt in lösenord på datorn så den kaan slås på men startar inte upp förren man knappar in lösenordet..

Det finns oftast inget behov eg. men när dottern vaknar TIDIGT på helgerna, så kan hon inte gå och sätta sig framför datorn iallafall..