Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjääälp, vad gör man med joystick????

Skrivet av Hatshepsut
Vilka spel finns det som passar barn som är 4 respektive 7 år kan man köpa till joystick (PC)? Själv köpte maken en flygsimulator som är aaaningens för svår, iaf för 4åringen... -)

Svar på tråden: Hjääälp, vad gör man med joystick????

Egna mångåriga erfarenheter

Skrivet av  mfors
För ett barn är oftast en joystick lite för stor och klumpig så en s.k. joypad är bättre. Typ TV-spels kontroll. Min dotter började vid två års ålder spela "tv-spels-spel" på dator som Sonic och liknande, och klarade det aldelens utmärkt. med en lite mindre och enklare handkontroll.

En joystick är oftast avsedd för vuxenhänder idag, och därför ungefär som att styra med ett brännbollsträ för ett barn.

Har jobbat mellan 1989 och 1995 med att sälja just hemdatorer och datorspel, så jag har viss erfarenhet både professionell och personlig med vad som är ok och vad som är sådan overkill att det är löjligt.

Spel finns det massor av som är otroligt roliga, och för de lite mindre finns det spel som är väldigt "nyttiga" samtidigt som dom är kul. Jag rekomenderar till 4-åringen spel från Disney Interactive, 7-åringen börjar vilja mer så om du har bredband släpp loss under övervakning på t.ex. cartoon network, disney, och sådant, där det finns massor av spel som är gratis att köra "online" och sidorna är anpassade för barn.
 

Artiklar från Familjeliv