Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Xbox eller Playstation 2?

Skrivet av Trolla
Är det endast en smaksak, eller finns det för- och nackdelar med det ena, andra... eller båda?

Hjälp en okunnig! ;)

m.v.h
Svar på tråden: Xbox eller Playstation 2?

Det går inte att svara rakt på.

Skrivet av  mfors
Xbox och PS2 har båda sina fördelar och nackdelar. Playstation2 behöver du inte köpa en dyr fjärrkontroll till för att ha som DVD-spelare t.ex. som du måste ha till en Xbox.

Båda två går att modifiera.

Xbox har väl en fördel och det är väl att den faktiskt är en PC dator och så förb... hackad att det är löjligt. (det är PS2 också).

Rent tekniskt tror jag väl inte det är någon större skillnad men jag personligen tycker att PS2 är ändå vassare än Xbox på känsla, "flyt" och "bang for the bucks". Men det är min personliga åsikt.

Själv tänker jag köpa en "standard" xbox och en extra 28" tv i julklapp till tre barn, slita isär den, modda den, i med en rejält stor hårddisk och plugga in ett wlan kort i ethernetporten.
 

Gå in på

Skrivet av  anette
www.icakuriren.se och skrolla ner på sidan för en kortare artikel om Xbox, PS2 eller GameCube.
 

Tackar!

Skrivet av  Trolla
Nu har jag iallafall lite mer "kött på benen" :).

m.v.h
 

ps2 eller xbox

Skrivet av  Revenate
Det beror på om man gillar lite större handkontroller så ska man ta xbox ps2 har lite mindre sen e minnet lättare att ta med sig i ett ps2 i xbox e det en stor hårddisk och sen har dom olika spel vissa finns till båda men inte så många.Jag tycker ps2.
 

Minne.

Skrivet av  mfors
Det första som kommer ske när Xboxen inköps inför julen är att alla förseglingar och garantier ryker då jag monterar dels en större hårddisk än de patetiska 8GB hårddisk som sitter i och sedan monterar (löder) in ett modchip i den. Kvällen efter åker jag över och tankar över alla spel jag kan komma över från en polare. Jag är trött på CD/DVD media för dom går ändå sönder, men spelen som blir favoriter kommer jag ändå att köpa, då jag anser att "If you use it, you buy it". Programmerarna och artisterna runt spelen behöver kunna få sin lön betald.

Dessutom finns det mindre handkontroller till Xbox att få tag på, med rätt färgade knappar.