Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnprogram på TV4

Skrivet av Blivande lärare i låg- och mellanstadiet
Är det någon annan som har reagerat på att TV4 ersatte filmen Teenage Mutant Hero Turtle 2 klockan 8.35 på nyårsdagen?

Visst är det hemskt det som har hänt i asien men någon måtta på sändningarna tycker jag att det får lov att vara. Att ersätta barnprogram tidigt på morgonen när föräldrarna kanske fortfarande sover med något så hemskt som rapportering från en stor katastrof utan att de yngre barnen har möjlighet att prata om det med förärldrarna är väldigt lågt. De få barnprogram som idag finns tycker jag ska vara heliga för barnen och inte bytas ut mot t.ex. katastrofrapportering. De senaste dagarna har trots allt TV4 dominerats av denna rapportering och ikväll ska de dessutom ha en gala för Tredje Vågens offer och då tycker jag att man kunde väva in denna rapportering i denna gala istället för att byta ut ett barnprogram.

Jag har idag även skrivt till tittarombudsmannen på TV4 angående detta och om det är fler som tycker att barnprogrammen ska vara heliga så tycker jag att ni tar upp kampen på TV4 hemsida. Skriv och protestera mot tv:s hantering vad gäller barnens enda heliga stund framför tv:n.

Jag tycker att om man ska ersätta något program med sådan rapportering så ersätt de vuxnas program istället.

Vad jag vet är det inte alltid så enkelt att förklara för barn varför de inte få se det dom vill på tv:n när det faktiskt skulle vara ett program de vill se. Ta upp kampen för barnens rättigheter och låt barnen få se sina barnaprogram utan att de ersätts med nyheter, sport, katastrofer och krig. Vi vuxna är de enda som kan ta upp denna kamp och klarar av att stu upp för barnen.
Svar på tråden: Barnprogram på TV4

Jag är helt inne på din linje

Skrivet av  Eva m Isabelle 020102
Jag håller med och ska gå n på TV4 hemsida och skriva till dem.
Mvh
 

Artiklar från Familjeliv