Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

35-års kalas...

Skrivet av Suprise-party-arrangören
Ska överraska min man med ett grill-partaj när han fyller år om 3 veckor. Har bjudit in hans barndomskamrater, våra nuvarande vänner från senare tid, samt mina syskon. Jag tror vi blir ett 20-tal ute i trädgården..Festen är en lördag.
Men jag har några problem som jag-fortfarande- inte lyckats lösa.
1) Hur skall jag lyckas förbereda allt? Lura i väg honom? Hur? han har ju semester, annars kunde jag skickat iväg han på jobbet ett tag.
2) Festen är satt till 15.00. ska jag bara ha grillning och middag, eller skall jag ha nåt annat tex lekar m.m ? Jag har planerat in tal och allsång, men det är allt.
3) Hur gör jag med middagen, jag kan inte fixa bord utan att avslöja mig. Jag måste ju ta bilen då, fast vi bor ju i villa så jag hade ju kunnat gömma dem i källaren.

Är det nån som har egna tips o ideér inför en 35-års fest ?! Eller egna erfarenheter ?
Jag vill göra denna fest lika oförglömlig för han som för hans gäster !

Kramar
Towa
Svar på tråden: 35-års kalas...

Finns det ingen av hans kompisar

Skrivet av  Love
som kan ringa kvällen före och ta med honom bort på en fisketur,badmintonrunda eller vad han nu kan tänkas göra? När han kommer hem är det surprise.
Eller vill du komma på något att lura honom med?
 

Problemet är.....

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
att det är mitt i semester-tider och min man är inte den sm är "ute med grabbarna" en kväll, tyvärr.
Träffar vi våra vänner så träffar vi dem alltid ihop.
Ovanpå detta så är min man himlans klurig, det är alltså svårt att "överraska honom"......
Han kommer att lägga ihop 2 + 4 och få det till 11 direkt. Trots detta, eller just därför vill jag ändå försöka att överraska honom. Kanske är det utmaningen i det hela också ?!

Men tack ändå !
Skriv gärna igen !
Kram
Towa
 

Ta några av dina syskon till hjälp!

Skrivet av  tessa36
1: Du kan förbereda det hemma hos dom? Så de/den har det med sig när non/han kommer dit? Finns det någon av dem som din man umgås mer med? Du skulle ju kunna säga att dina syskon kommer och att ni ska grilla men sen inget mer...och be dem åka och handla något som du såg lååångt iväg någonstans?!

2:När vi hade släktträff så hade vi femkamp, vuxna som barn och det var jätteroligt. Hoppa säck! Sked i munnen med en potatis på! Snurra tio varv runt en bränbollsrack(du håller den mot marken o sen snurrar du-kul för man ska springa tillbaka) Jo, byta kläder är oxå roligt, du ska öppna en resväska ta på dig kläderna som ligger i den och springa med dem en bit bort och sen tillbaka-av med kläderna sen ska nästa på med dem..osv. Det är några olika kul saker att göra tillsammans. Använd dig av roliga kläder som kjolar o hattar...

3:Mycket plockmat! Blanda inte salladen. Lägg det i olika skålar, tomater för sig osv. Ha kallskuret oxå som kassler och köttbullar. Grillspett är bra! Majs, baconrullar, kryddiga korvar, paprika, lök, champinjoner...Gör ett bål-i ett par spannar...Ett alkoholfritt alternativ...(jag blir hungrig...!)En tropisk planka=frukt.

Lycka till!
 

Hyr en karaokemaskin oxå!!!!!

Skrivet av  tessa36
Ha det så kul!
 

Tack för ideén ! Kareoke-maskin ?!

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
Jag skulle kanske kunna höra med en vännina till mig som är min med-arrangör i det hela.
Hon kanske kan ta maten, måste kolla.
Gäller bara att komma ihåg det när hon är tillbaks från semestern :)

Är det inte dyrt att hyra en kareoke-maskin ???
Och vad gör jag det ?????

Fler tips ???
Ja, jättegärna !!!

Kramar
Towa
 

På en musikaffär(instrument tror jag?)!

Skrivet av  tessa36
.
 

Vet ju inte var du bor, men...

Skrivet av  Emma
i Stockholm finns det många företag som hyr ut karaokemaskiner. Bl.a. ett som heter Billebro, de har telefon 08-6400880. Om du inte bor i Stockholm så kan du ringa till Gula sidorna, 118 767, och få hjälp att hitta ett företag där du bor som hyr ut sånt. (jag jobbar där)
 

Tipspromend eller frågesport

Skrivet av  Love
om din man!
Eller så gör du en musiktävling. Du hittar på fem olika kategorier, typ en kategori är 80-talsmusik.

Sen splera du in fem olika 80-talslåtar med mellanrum och sedan ska man gissa låt,årtal och vem/vilka som sjunger plus en bonusfråga inom varje kategori, typ, vem är gitarristen i det här bandet. Sen delar ni upp i lag och man tävlar mot varandra. Se till att blanda kategorierna så att gamla och unga kan delta.
Detta är alltid jättekul och brukar vara välditg lyckat. Den enda som inte får tävla är du...utan du sköter bandspelaren och är domare och har givetvis roliga priser till det vinnande laget.Om du väljer att göra detta, så spela inte alla fem låtarna i en kategori på en gång utan stanna efter varje låt och låt varje lag klura... Om ni blir runt tjugo stycken så har du fyra lag.

Vad gäller att blåsa din man ordentligt.Bor ni i stor stad eller liten?
 

Jaa, med två lag ex...eller flera lag...

Skrivet av  tessa36
...Man får en bokstav ex. "B" och på den ska man lista ut redan förbestämda saker som tex. en godis på "B" - en "bröstsocker" eller en författare på "B" - Barbara Cartland osv. Då ska alla kategorier redan vara förbestämt. Då får man ca 5 minuter på sig att hitta så många man kan på den bokstaven, om det är rätt så får man ett poäng för varje rätt...
 

Till Love

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
Vi bor i en lien "stad", närmare en liten "håla". Alla känner allas kärleksliv bakom sovrumsdörren om jag säger så....
(Tack o lov så är jag från stan, så mig känner de inte.)
Min make känner ju vägarna här runt omkring utan och innan.
När han fyllde 30 skulle jag överraska honom med en tur till stallet och tog på honom ögonbindel, men trots detta luskade han ändå ut, i bilen, vart de tog honom.

Varför undrade du om bi bor i en liten stad eller en stor ? Tänkte du på nåt särskilt ?
Lenhovda där vi bor ligger ca 4 mil norr om Växjö, och alla i bekantskapen bor söder om Växjö. Tyvärr...

Towa
 

Det känns på något säät enklare

Skrivet av  Love
att komma på något i en större stad...
Jag ska fundera. Få se om jag kan vara till någon hjälp.

Hur bar är du på att spela "teater"? SEr han igenom dig snabbt?
 

Jag skriver så bråttom

Skrivet av  Love
. Hur BRA är du på att spela....
 

Hi hi, det är okey. Alla skriver fel ibland..

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
Spela teater ?
Jag har inte ens ett "poker-fejs".
Jag är själv imponerad att han inte lyckat komma på min hemlighet ännu !
Eller så har han det , men inget sagt - vad vet jag ?!
Jag hoppas inte det i alla fall.
Trots så allt så var han fruktansvärt nära en gång att sabba hela festen. När han gick in på min email för att kolla åt mig (ville bara vara snäll), där fanns ett svar på en inbjudan. Tack o lov för snälla vänner som ställer upp och hjälper mig ur trubblet, vad gjorde jag utan dem.. :)

Men ser igenom mig, ja oftast ! Han läser mig som en öppen bok. Det finns gånger som han känner mig bättre än vad jag själv gör.

Fortsätt fundera snälla du. Jag har börjat skissa lite på en 5-kamp, där en gren får vara tipspromenad. Det trista är bara att han inte berättat så måmga barndomsminnen, p ga av att det inte finns så mycket intressant att finna. Det påstår ialla fall samtliga i hans omgivning.

Kramar
Towa
 

Kan du säga till honom

Skrivet av  Love
att den dagen då partyt går av stapeln, att DU ska bjuda hem några väninnor och att han inte får vara med utan att han MÅSTE hitta på något annat.
Sen har du koll på vad han tänker hitta på och hoppas att han ringer en vän....sen är det bara att låta honom åka iväg , under tiden fixar ni i rodning, sen ser du till att ahn kommer hem....
 

Tyvärr, går inte...

Skrivet av  Fundersam
vill inte låta negativ, men tyvärr....kommer inte att funka.
Jag har för det första inte så många vänninor, och när vi ses så är deras gubbar med. För det andra är det så att dem både har småbarn och SKA ha babysar allihop (epidemi ?? hmmm...).
Kommer jag sen ovanpå detta och säger åt honom att han inte får vara med, ja då anar han ugglor i mossen direkt !
Förbaskade kar´l att det ska vara så svårt att lura honom !!

Fast en tanke som slog mig nu...Om allihop skall ha en baby, om man skulle ha en "baby-shower" som de har i USA ?? Då kan han ju inte vara med. Men jag ubdrar om han köper det ? Vi har aldrig varit i närheten ens av en sådan innan, och jag tror inte att nån annan har hört talas om det heller ? Men det kunde ju förklara varför en vännina och hennes gubbe dyker upp här tidigare denna dag... Får nog kolla av ideén lite först tror jag......undrar vad de andra säger....

Kram
Towa
 

Hämta/skjutsa barnen

Skrivet av  
till någon som är med på hemligheten och kan uppehålla honom ett tag.
Barnen kanske vill äta glass, fiska
 

Också en tanke...

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
...ska fundera på saken, om jag kan vidareutveckla den tanken.

Tack för tipset.
Kram
Towa
 

Artiklar från Familjeliv