Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Surprise-party-arrangören" Hur gick festen?

Skrivet av tessa36
Undrar bara!
Svar på tråden: "Surprise-party-arrangören" Hur gick festen?

Jag vet inte ännu ...

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
Har världens problem. Festen är i helgen och sitter just nu och jobbar med de sista detaljerna. Men vilket rännande det är här !! Att det aldrig går att få vara i fred !!! S U C K !!
Har lurat i gubben att vi ska på resturang på lö.kväll ocg att vi ska ha en baby-show för en vänninna som har 8 veckor kvar till beräkn. förlossning, av den anledningen så kan han inte vara hemma på lördag-dag.
Men jag vet inte om han gått på det ?!
Han är ju så sanslöst nyfiken också, och nåt så oerhört misstänksam mot allt.
Till råga på allt så undrade svärmor om de kunde komma hit på lördag och gratta. (För min del får hans föräldrar gärna flytta till andra sidan jorden, bara jag slipper umgås med dem !!)

Så jag vet inte än hur det går. Jag vet att det blir 30 pers. som sluter upp. Och att jag inte riktigt vet vilka grenar jag ska ha i 5-kampen. Men jag jobbar på det...

Tack för att du tänker på mig !
Kramar
Towa
 

LOVA nu att du berättar hur det gått!

Skrivet av  tessa36
Jag är oerhört nyfiken! Hoppas att det funkar dina lurendrejerier!

Jag önskar att jag var en liiten,liiten fluga på din vägg den kvällen!!!

Jag håller tummarna för vädret!
 

Nu är festen överstökad. Tack o lov.

Skrivet av  Suprise-party-arrangören
Tro mig du hade INTE velat vara en fluga på väggen I fredags-kväll ringer min man för att bjuda in sina föräldrar på Födelsadags-fika till söndagen.
Dem tackar nej, och svarar surt att de SKA komma på lördagen eftersom det är då han fyller. Thomas (min man) trodde att de kanske skulle bort på söndagen , men det skulle dem inte.
Jag blir heligt förbannad - eftersom detta inte är 1:a gången som hans föräldrar medvetet förstör för oss - och till slut berättar jag för Thomas att det passar dåligt att de kommer på lördagen (dagen efter) eftersom 30 personer kommer att dyka upp för att gratta honom, "det är ingen "baby-show" det är en suprisefest för dig !"
Han lovade att snacka med sina föräldrar på lördagen (men inget skedde, han talade aldrig med dem)
På lördagen strax innan hans F. kommer så åker jag hemifrån. Han ringer mig när de åker så jag kan komma hem igen. Festen började 15,00. De som skulle hjälpa mig kom inte förrän 13,00-14,00. Thomas skulle dyka upp 15,30 - men kom inte förrän 16,30.
Lekarna som jag hade planerat blev inte bra, och bordsplaceringen fick jag högljudda klagomål och vägran på (av min syster som vägrade utan började ändra om allt)
Dessutom fick inte lekarna igång stämningen. Alla var urtråkade.
Och några av gästerna var "vänliga" nog och göra slut på ALL alkohol, mådde därefter också...

MEN, vädret var kanon ! Varmt , hett, och svettigt !!
Som jag sa till Thomas i fredags, detta är sista gången jag ordnar en fest. Så tacksamt som det är...
Och mina svärföräldrar är numera portade här, för all framtid. Jag vill inte ha dem här eller ha ungarna hos dem ! Nu får det vara nog! Fortsätter hans föräldrar att bråka nu och han inget säger i fortsättningen heller så räknar jag det som medhåll.

Men, men, Thomas verkade nöjd i alla fall...
 

Artiklar från Familjeliv