Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

70 tals fest. Vad har jag på mig.

Skrivet av blomman
Är nu bjuden på 70 tals fest. Vi fick inte komma i pyamasbyxor och hockeyfrilla stod det på inbjudan. Alltså ska vi ha 70 tals kläder - men VAD??? Jag föddes 73 och har ingen aning - sparkdräkt som jag hade är väl inte att tänka på direkt. Jag tar emot tips på kläder. Ska kanske nänma att jag bor på en liten ort och har inte så lätt att springa i affärer och leta. Uppsala skulle jag kunna tänka mig att åka till - om jag vet vad jag ska leta efter.
Svar på tråden: 70 tals fest. Vad har jag på mig.

jag vill också veta

Skrivet av  miam
vi ska ha personalfest i okt och har också tema 70-tal. Det var 25 vi öppnade och därav temat. JAg skulle vlja ha någon klänning men hur såg de ut då?? vad tar men på sig?? jag är ju född imitten av 70-talet så det finns inget gamlat att plocka fram och mamma har inget kvar.
 

Å vad kul!

Skrivet av  Elin med Noel 27/2
Jag har varit på massa 70-tals fester! Här är lite tips;
*Plysch-kläder: jag hade en hellång grön plyschklänning på en 70-talsfest - succé, hel overall i plysch (sån med dragkedja fram) är ju helt underbart om man skulle hitta det, plysch-kavaj...
*Hippie-kläder, "Flower Power": blommigt, utsvängda jeans, blommiga byxorpannband, västar med fransar och pärlor, tunika...
*Disco-kläder: tajta blanka kläder, höga stövlar, glitter... Du har väl sett när ABBA vann melodifestivalen 1974 med Waterloo....
*Andra tips: Utsvängda byxor, mönstrade skjortor med JÄTTEstora kragar och fula slipsar, polisonger (om man är kille förstås), tunikor, stora klänningar, tajta fula träningsoveraller, mönstrade blusar, jättehöga trånga stövlar med bred klack, glasögon med jättetjocka bågar...

Lycka till!
 

Glömde ju....

Skrivet av  Elin med Noel 27/2
...två viktiga saker:

TRÄSKOR & PLATÅSKOR!!!!
 

Tack

Skrivet av  blomman
för tipsen!

Jag har även konsulterat mina föräldrar och kommit fram till följande:

Någon tunika, gärna med broderade blommor på
Jeanskjol - det vill jag även sedan i knä lång modell
och Träskor som jag ska måla i lite 70 tals färger.
 

tips...

Skrivet av  mn
sy kilar längst ner i byxbenen på ett par jeans så de blir riktigt vida. Ta ett par gamla skor eller stövlar, limma på träsulor så det blir platåskor och spreja med silverfärg. Pannband blir pricken över i.
 

flower power..........

Skrivet av  taggen
70-talet har ett brett klädval. Kläder som Abba använde tex. Tennisskor i två färger, stora långa halsband, utsvängda brallor gärna med kilar i, stickade västar, pärlor och paljetter mm.
 

Artiklar från Familjeliv