Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5-årskalas

Skrivet av Sara
Min dotter fyller 5 nu i slutet av december och vi har tänkt att ha kalas den 28/12. Kanske dumt sådär i mellandagnar många är väll bortresta och så tyvärr. Vi vet heller inte riktgt om vi ska bjuda hela hennes dagisgrupp (23 barn) eller bara några stycken. Vi känner inte barnens föräldrar så vi måste ge inbjudningskorten på dagis så därför kanske det är bäst att bjuda alla barn så att inte nån känner sig utanför. Vad tycker ni, med tanke på datumet kanske man bara kan räkna med att högst hälften kommer så det kanske blir lagom ändå?
Och är det nån som vet om det finns nånstans på nätet där man kan skriva ut inbjudningskort?
Svar på tråden: 5-årskalas

men har ni

Skrivet av  jenna
inte fått någon adresslista eller likn så ni kan posta inbjudningarna? Min dotter fyller 5 i jan. och hon vill bjuda 4 och 5åringarna och så några kompisar till. det känner jag är lagom, det blir ca 10 st tjejer.
 

Nej...

Skrivet av  Sara
vi har inte fått nån adress lista tyvärr. Jag tycker det skulle vara lagom med runt 10 barn, men antar att det inte är så populärt om man delar ut inbjudningarna på dagis då.
 

Beror på hur åldern i dagisgruppen

Skrivet av  Maria
Om det är helt blandade åldrar från 1-5 så kanske ni kan be dagisfröknarna hjälpa er med vilka som är 4-5 åringar så kan ni lägga inbjudan i deras låda eller fack.
Risken är alltid att om du bjuder alla barnen så kommer även alla.
 

Nej

Skrivet av  Tessan
jag tycker absolut inte att man ska dela ut inbjudningar på dagiset och bara välja ut vissa barn. Många barn springer och viftar med inbjudningskorten och det blir bara obehagligt för de som inte är bjudna. En 3 åring förstår ju rätt bra vad det rör sig om!
Bättre då att på något sätt kunna ta reda på hemadresserna eller bjuda alla.
 

Håller med.

Skrivet av  Åsis
har själv jobbat i 6 års grupp och då sa vi så här att om alla barn är bjudna så kan föräldrarna få hänga /dela ut lapparna på förskolan men om bara några är bjudna då får man skicka.Många gjorde det då lätt för sig och bjöd alla :o)
 

Tack för svaren...

Skrivet av  Sara
...vi bjöd alla barnen, vill inte välja ut några eftersom alla är i samma ålder (4-5) Får väll se hur många som kan komma eftersom det är jullov!
 

Oj det blev lite fel!

Skrivet av  Tack på förhand!
...
 

Artiklar från Familjeliv