Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

35-års kalas!

Skrivet av Nic*
Hej, behöver råd.

Maken fyller 35 år i februari. I min släkt firar vi 5- och 10-tals år lite rejälare medan hans släkt är mycket blygsam oavsett ålder.

Jag vill gärna hjälpa till att ordna ett kalas men vad är då lämpligast vid 35?
*Eftermiddagsfika för släkt och vänner med barn? (Känns trist tycker jag)
*Kvällsinbjudan för vänner, mat, musik, spel kanske, barnfritt?, och föräldrar och mostrar separat dan därpå?

De flesta har barn och många har svårt med barnvakt, vet inte hur vi ska lösa detta? Några förslag??
Ska vi "förena" äldre släkt med singelvänner och "barn"vänner eller??
Vad bjuder man på ?

Tacksam för åsikter, erfarenheter och ideer.

Kram Nic*
Svar på tråden: 35-års kalas!

35-års kalas här också!

Skrivet av  Lotte
senare i januari för vår del, sambon fyller då. Vi har idag planerat att ha en fest på lördagen för några av våra (främst sambons då!)vänner, vi blir 4 par med oss. Då firar vi lite mer än en vanlig födelsedag, men inte som vi har firat då vi har fyllt jämt, känns lagom! Vi tänker bjuda på chiliconcarne (vi har dåligt med pengar såhär i januari, ovanligt va?! *S*), dricka får man ta med sig själv förutom något till maten (öl/vin)och någon form av välkomstdrink/bål blir det nog. Ska försöka komma på någon lek också, någon som har något förslag? Sen tänkte vi dra vidare till krogen efter ett tag! (Ska väl tillägga att det blir en barnfri fest!)

Sambons mor, far och bror får gratulera antingen på dagen eller på söndagen, vilket som passar dem bäst. Han har inte så stor släkt(min släkt bor så långt bort, det blir gratulationer med kort istället), så det blir aldrig något problem för oss, det tar vi som det blir med lite fika.

Om jag var i din sits skulle jag nog satsa på en fest (barnfri)med de vänner som kan komma på kvällen och ett "kalas" för släkten en annan dag. De vänner som inte kan komma på festen skulle jag nog bjudit in vid något annat tillfälle som passar dem, som en vanlig "fikaträff" (eller vad man säger). Sen beror det ju på hur många personer det gäller förstås. Kanske det går att slå ihop släkt + vänner som inte kan komma på kvällen, utan att det känns för mycket?

Lycka till med planeringen!
 

Ska ni

Skrivet av  EllaNora
verkligen ha chili con carne om ni ska gå på krogen sen! *ler*

Billigt men inte lika "pruttigt" är tacos eller köttfärspaj som du kan dekorera fint med deg, göra blad osv...
 

Bjud alla på kvällen

Skrivet av  EllaNora
Gör pajer, som du kan ha gjort i förväg, bara att plocka fram från frysen. Bjud nått billigt rödvin, mineralvatten och öl till barnen kan dricka läsk. Ha sallad till, sen tårta och kaffe, kladdkaka kan också fixas i förväg! Ha det så roligt på festen!
 

Artiklar från Familjeliv