Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

30årsfest

Skrivet av anna, festfixaren
Vi ska ha fest för ca 20pers och hoppas på bra väder så att vi kan vara en del utomhus. Behöver tips på kul aktiviteter. Det är många som inte känner varandra så jag funderar på att dela in i små lag och ha typ en femkamp eller nåt där man måste prata och samarbeta med varandra. Har ni några kul och originella tips på knasiga grenar, eller nån kul frågesport/tipsfrågor. Jag känner mig helt fantasilös, men vill att det ska bli en kul och lyckad fest!
Svar på tråden: 30årsfest

3sakertema

Skrivet av  sandras mamma
På min 30års fest hade vi flera grupper som inte kände varandra. Vi skrev att alla skulle ta på sig tre attribut/saker som visade vem man var. Detta satte full fart på alla samtal. En tjej samlade på änglar - hon tog i mest och klädde ut sig till ängel (hon visste att det var i mesta laget). En mer "normal" kille hade AIK-keps, slips med ölflaskor och ett verktyg som stack upp ur en ficka. Själv hade jag en liten docka som brosch (dottern var baby), g-klavsörhängen (sjunger i kör) samt en liten hemmagjord brosch med liten griffeltavla (dockskåpspryl). Vi röstade om den bästa utklädningen.
Maskerad utan att ta i för mycket liksom.
Ha en trevlig fest!

P.S En femkampsgren kan vara att bygga ihop ett barnpussel - typ med trettiobitar eller så - på tid. Lite ovanlig - och faktiskt svår när alla ska samsas och rycka i bitarna.

 

Tack för bra tips! (imt)

Skrivet av  anna, festfixaren
.