Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1 års dagen närmar sig

Skrivet av Karro med Robin 3/10-02
och jag skulle vilja göra en Nallepuh tårta det räcker om jag gör en "vanlig" tårta och sen skär ut Nalle Puh i marsipan men jag är ju sååå dålig på att rita, nån som har tips??
Svar på tråden: 1 års dagen närmar sig

finns ju

Skrivet av  Ayhanza
Nallepuh pepparkaksformar ju :) det har vi hihi men du leta upp en bild på Puhponken ;) på nätet och så skriv ut den å sedan rita av den på ett smörpapper klipp ut å skär ut efter formen (försök iaf ;)) sedan kan du ju måla på med karramellfärg eller chokladsås eller så typ till nos :) vet inte om du tänkt ett stort huvud eller bara en liten typ 1 dm hel puh å så :) Lycka till!! (har du en bra bild på puh i en bok el liknande kan du ju kalkera över till smörpapper med blyerts tryck ganska håert sedan kan man läggga blyertset mot marsipanen och stryka försiktigt så hamnar teckningen PÅ marsipanen :)) vet iofs inte hur pass hälsosamt det är men du kanske har giftfria färgpennor att testa med :) (har läst om tippset med blyerts på en hemsida men blev själv lite för undrad om inte blyerts e giftfigt ?!)
 

Hmm

Skrivet av  Karro med Robin 3/10-02
jo det kanske är giftigt. Hade väl tänkt mig bara puh ansiktet på tårtan jaja vi får väl se hur det går tackar för tipset iaf
 

Du kan ju

Skrivet av  Ayhanza
försöka rita för hand :) altså kopiera först nallepu huvudet i den storlek du vill ah det.. tex skriv ut från någon bild på nätet (sök på bilder på www.google.com) skriv Nalle Puh eller så :) sedan kan du ju skära ut marsimpanen efter en utklippt mall! (altså det bästa är att kalkera över till smörpapper vanligt papper fastnar nog på marsipanen) försök sedan att få dit ögon osv på egen hand (kanske du kna klippa ut vart det skall vara och måla efter det!) Lycka till!! vi skall göra marsipan figurer nasse och Nallepuh med kakmått och sedan får jag försöka måla på tshirt osv för hand! :)
 

Hej cyber!

Skrivet av  Tess & Oskar 3/10-02 +Bf 4/2-04
Vilken bra idé jag fick av dig nu!
Hade ingen tanke på att göra en vanlig tårta och sedan klä in den med nått spännande motiv! Tack för tipset!
Nu e det bara ut och leta upp nån bra bild!!
Åhhh så kul det skall bli!!!!!

Hoppas att ni får en spännande födelsedag!!!

Kramiz!
 

Nej vet du vad

Skrivet av  Karro med Robin 3/10-02
:o) komma här och sno mina ideer??? hihi hoppas du lyckas med tårtan hojta gärna till om du hittar en bra bild...
 

Hihi!

Skrivet av  Tess & Oskar 3/10-02 +Bf 4/2-04
Skall kolla lite bilder nu när lilleman sover...*s*
Hoppas att det e oki att jag snor din ide? Det lät super bra, snabbt och lätt, inte så mkt krångel och så förhoppningsvis!!

Vad skall ni ha i Robins tårta???

Kramiz!
 

Det är OK

Skrivet av  Karro med Robin 3/10-02
att du snor "min" ide..Jag tror det blir ett lager av mosad banan och ett med sylt sen lite grädde och ett lager marsipan på toppen...Vad ska ni ha? **kramis**
 

Artiklar från Familjeliv