Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

30 års överrasknings fest.. Tips o hjälp!!

Skrivet av Anna Sebastian & Alina
Behöver hjälp!!

Min man fyller 30 i januari.. Hade tänkt fixa en överraskningsfest! För släkt o vänner.

MEN! Nu underar jag (som känner mig ganska handfallen..) hur 17 jag ska gå till väga?
HAde velat ha thai buffe\' men det blir skitdyrt fr cateringfirma.. Eller har ni ngt billigt tips?
Annars om man ska fixa thaibuffe själv.. Några tips på det?
Ska man ha tema eller bara \'kom som ni är\'? Vi har två småbarn så jag ska försöka fixa allt bakom ryggen på honom med dom hängandes i trasorna..*S*

Tänkte bjuda på champagne o sen får dom ta med eget dricka, e det \'snålt\'? Tårt tips?

Hu! Känner att jag måste sätta igång planerna snaaart..*S*

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Svar på tråden: 30 års överrasknings fest.. Tips o hjälp!!

Så här gjorde jag!

Skrivet av  Helena
Min sambo fyllde 40 och då ordnade jag en överraskningsfest som blev såå kul. Vi hade inte barn då så jag hade inte det problemet.
Jag skickade naturligtvis ut inbjudan som tydligt markerade att det var en ÖVERRASKNING och att de var tvungna att komma exakt kl 18.(det blir inte kul om alla droppar in) Jag gjorde en förrättsbuffe med Italienskt tema, vilket gick bra att förbereda. (kommer inte exakt i håg vad men det var mest plockmat) Det handlade jag och ställde hemma hos min svägerska som kom och hjälpte mig att förbereda. Jag lurade i väg honom från lunchtid under förevändning att jag skulle ha underklädesparty för mina tjejkompisar. Han åkte till släktens lantställe och alla gjorde sitt bästa för att hålla honom kvar där så länge som möjligt. (han blev lite misstänksam över deras iver att han skulle stanna såå länge)
Jag hade bjudit alla gäster till kl 18 och dem fick en fördrink och mumsade på förrättsbuffen som stod framdukad. Vi stod där festklädda med bubbel när min sambo kom in. Det var kul att se hans min....

Sen hade jag hyrt bord och dukat i vårt vardagsum (jag tror vi var ca 30 pers) och sen kom det ett bud med pizza. Det blev också så bra. Jag hade omöjligt råd med catering och inte tid att laga själv. Fick ett billigt pris på varje pizza och ALLA tyckte det var kul. Hade lagt en del pengar på vin men det är inte fel om alla tar med en flaska. (jag tycker ändå att du ska bunkra med lite själv- för säkerhets skull)
Sen hade jag bakat några pajer till efterrätt.

Jag hade två kompisar till min syrra som "jobbade" under kvällen. (nödvändigt tycker jag om man själv ska få lite kul!!)

Sen hade jag också fixat en kompis som är diskjockey så jag hade hyrt utrustning och en discokula och han hade med sig skivor.

Summa summarum:

Fixa en hel hög som kommer och hjälper dig!
Lura iväg mannen!
Lämna bort barnen!
Planera!

Vi hade verkligen en superkväll!
Lycka till!
 

Mexikansk buffé

Skrivet av  Linna
Hade vi i helgen på min mans 30-års kalas. Det var ingen överraskningsfest, men vi var 50 mil hemifrån (eftersom vi har flyttat och vännerna är kvar) och jag ville inte tillbringa all min tid i någons kök.
Så vi åkte till Willys och spenderade 1200:- på mat, dricka och engångsgrejer och sedan åkte vi till stället vi skulle vara på och på en dryg timme var allt klart. Till och med äppelpajen var redo i kylen då. Vi var drygt trettio personer och vi fick lagom med mat kvar. Så där att man kan äta upp resterna utan att tröttna...
 

Artiklar från Familjeliv