Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

40-årskalas...LÅÅÅNGT

Skrivet av Liesen
Går i valet och kvalet. Fyller 40 senare i år och har tänkt ha kalas och släktfest. Ett tag var jag inne på att slå ihop dem båda och lägga en buffé som står uppdukad under några eftermiddags-kvällstimmar. Sen kan släkten - de äldre- dra sig hemmåt när de vill och vännerna och de yngre kan stanna kvar och kalajsa med dans och nattamat och annat. Men jag vill inte att folk som stannar har barn med sig. Då blir vi för det första vansinnigt många och för det andra vill jag ha dunderfest på kvällen. Hur utformar man en sån inbjudan??? Eller är det klokare att dela på det att köra vuxenfest med vännerna och bjudning för släkten med barn för sig??? Hjälp mig att tänka!!!
Svar på tråden: 40-årskalas...LÅÅÅNGT

jag hade

Skrivet av  isa
delat på släkt och vänner! Kort och gott...
 

Hade samma problem

Skrivet av  LL
...men har bestämt att köra ett Öppet hus med buffé för släkt med barn och ett separat kalas/fest för kompisarna.
 

tips

Skrivet av  helena
en vän till oss som skulle ha 40-årskalas talade om i inbjudan på ett fint sätt att dagen innan var alla barn och vuxna välkomna på tårta och lite lättare mat.

På kvällen efter var det bara vuxna som var välkomna så då fanns möjligheten att kunna fira henne med barn och dom som fixade barnvakt kunde gå på "vuxenfesten"

sen att hon hade sina egna barn springandes på festen tyckte jag var lite onödigt men det är och var ju hennes fest. Dessutom kan det ju ha varit svårt att fixa barnvakt när alla var där.
 

Artiklar från Familjeliv