Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskas förslag på roliga sätt att byta presenter..

Skrivet av Jenny & Molly
Vi har i alla år haft adventskaffe för våra vänner.
Vi brukar för skojs skull köra med att vi byter presenter (skitsaker för småpengar) och gör bytet på något roligt sätt.

Nu har vi kört några olika sätt, det sista var tärnings-varianten. Alla slår tärningar i tur och ordning och den som får siffran 7 får ta ett paket i pakethögen.

Nu undrar jag om det finns andra roliga sätt att byta paket på. Jag blir jätteglad för alla förslag.
Vi brukar köpa några presenter var för en femtiolapp ungefär.
Svar på tråden: Önskas förslag på roliga sätt att byta presenter..

Vi gjorde ett år...

Skrivet av  Scorpisen (Viveca) med Loke och Ossian
så att alla köpte två (tror jag det var) presenter var, som skulle slås in lite klurigt och gärna i fint papper (men för ca 20 kronor styck).
Sedan gjorde vi ett "tärningsspel" där olika siffror betydde olika saker. Och det kluriga var att om man slog en viss siffra fick man ta ett paket från någon annan, istället för ett paket från högen.
Fråga på "Storhelgssnack"/Julsnack där borde ngn veta vilket tärningsspel jag menar. Kommer nämligen inte ihåg hur det gick till helt och hållet....
Men det var väldigt uppskattat och roligt. Ett paket som var inslaget i guldpapper med vackra snören + ett stooort paket (innehållande 8 rullar hushållspapper med vackert motiv!) var de mest eftertraktade julklapparna (innan öppningen iallafall)!!
 

Artiklar från Familjeliv