Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kalaslekar för 7-8-åringar

Skrivet av Ingen kalasmamma
Vi ska ha kalas med lite halloween-tema för min son som fyller 8 år. Har någon några tips på lekar man kan göra? Det blir inte så många barn, 6-7 st. Sonen vill egentligen att dom ska hitta på lekar själv, men jag vill gärna ha nåt i reserv ifall det skulle kännas som det behövdes. GÄrna nåt med halloweentema då, men inte för krångligt, ifall det nu inte ens behövs.

Hoppas nån som gillar kalas har några bra tips, själv längtar jag mest till det är över...
Svar på tråden: Kalaslekar för 7-8-åringar

från nätet

Skrivet av  Johanna
Rita ett häxansikte med stor näsa i profil på ett stort papper. Varje deltagare har varsin färgad penna eller krita. Bind något för ögonen på en i taget som sedan får snurra tex 5 varv och därefter försöka rita dit vårtan på häxan. Kanske är det bäst att innan starten bestämma om den ska hamna på näsan eller hakan.




Sätt huvudet på skelettet
Som ovan men nu ska man rita ett huvud på skelettet i stället.



Känsellek
Ha en massa äckliga saker i burkar som man ska gissa vad det är. Man kan även ha ett gammal lakan uppsatt som man har klippt små revor i där man får sticka in en hand.
Lämpliga äckliga saker är kall havregrynsgröt, filmjölk, gelé lagom dallrig, iskross.

 

Artiklar från Familjeliv