Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Halloween-disco!

Skrivet av solblomman&victoria 040118
Vi ska ha en fest för sonen som är 9 år med temat Halloween nu nästa helg.

Tänkte höra med er om massa bra effektfulla detaljer som vi dels kan smycka ut lokalen med, men sen också på häftiga saker att äta och dricka. Det ska inte vara mat utan mer åt fika-hållet.

Nån som dessutom vet någon skiva innehållande spök-musik?

Hoppas på många svar! =) tack på förhand!!!
Kram Petra
Svar på tråden: Halloween-disco!

Tips

Skrivet av  Morsan
är det inte lite sent med halloween-fest? fast ni kanske inte haft tid och det är ju era privata andledningar och val så här kommer lite tips iaf: välkomsdrinkar är alltid kul och ger stämning från början,gör vanlig bål bara (finns recept i MASSOR i böcker om du inte vet utan till) och blanda i lite grön el. röd karamell-färg för att få det "Blodigt" eller "Slemmigt"....sen kan du ta en diskhandske och hälla i vatten och knyta ihop,lite svårt men efter ett tag får man till det,och frysa in den och sedan lägga i bålen,efter att ha tagit bort handsken givetvis,som stor isbit,den är speciellt läskigt,i dne kan man också ha plastspindlar som man fryser med helt enkelt. Sen finns halloween-recept förhoppningsvis kvar fortfarande på Tasteline.se.....hoppas det då rekomenderar jag dom verkligen,roliga och läskiga och fantasifulla,men några som jag kommer ihåg kommer här: ta konserverade päronhalvor och ta chokladsås på den "tjocka bulliga runda" sidan i en prick,det blir som ögon,sen kan man ta bananer och ta chokladsås,man fryser först bananerna sen doppar man dom i vaniljsås och sen gör man chokladsåsmönster till spöken och sätter in typ kraftiga tandpetare eller liknande...ja det var tyvörr dom enda recept jag kommer ihåg men gå å kika kanske finns halloween-recepten kvar....Tasteline.se...ja,sen kan ni enkelt köpa en discolampa i olika färger som står på marken lixom en liten som snurrar riktigt festligt och inte dyr i närmsta leksaksaffär. i fall barnen blir lite hungriga men de inte ska va mat kan man ha plock,tandpetare i ölkorv,gurkbitar,ostfyrkanter m.m....köp godis som liknar dödskallar,mycket lakrits och så,släck ner och ha spökdisco kanske en danstävling där man vinner nåt läskigt...ha så att alla klär ut sig till häxor eller spöken typ och bästa utklädnad vinner något. Köp spindelväv i fall ni inte vill spendera mycket pengar på halloween-prylar som bara används en gång,det är billigt och ger ptrolig stämning. det var det lilla jag hade att komma med,känner mig såååå fantasilös just nu...
 

Artiklar från Familjeliv