Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Födelsedagsfest

Skrivet av Lilla Chili
Jag tänkte ha en födelsedagsfest för alla våra vänner. Nästan ingen känner någon annan (förutom oss då!) och det kan ju lätt bli lite stelt. Hade tänkt ha buffé och plockmat men sen tänkte jag att man kanske kunde ha någon "aktivitet" för att lätta upp lite. Inga direkta "lekar" kanske, men något i stil med frågetävling, tipsrunda el. dyl. Men VAD?

har ni gjort något sånt här, eller har ni tips och ideér så skulle jag bli jätteglad!
Svar på tråden: Födelsedagsfest

Tips

Skrivet av  Brumbassen
När min sambo fyllde 30, fixade jag men en skriftlig inbjudan till alla gästerna. En variant såg min sambo. Men vad han inte visste var, att jag rent faktiskt skickade ut en helt annan inbjudan! På den hade jag fäst en lapp till varje person (par fick stränga order om att INTE avslöja "sitt" uppdrag för varandra!!). Lappen innehöll ett uppdrag till varje person, som skulle utföras under kvällens lopp. Även här hade jag skrivit t ex "under förrätten ska du hålla ett tal till X om 3 hyss ni gjorde som barn". Eller nåt liknande, beroende på vilken relation gästen har till er! Eftersom ingen visste vad de andra skulle säga eller göra, eller när under kvällen det skulle hända, blev det väldigt lyckat och flöt på med jämna pauser och många skratt!! Det bästa av allt var att min sambo ju inte hade en aning om att det var "planerade" inslag - utan satt och njöt av den spontana goda stämning som hade infunnit sig runt bordet och att folk hade engagerat sig i hans uppvaktning! Allt i allt gjorde det, att folk hade mycket lättare vid att börja prata med varandra och lärde känna varandra på ett nytt sätt, eftersom de olika uppdragen hade att göra med deras relation till födselaren. Så även nya sidor hos min sambo kom ju fram på så sätt! :-)
 

Artiklar från Familjeliv