Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

30-årsfest

Skrivet av Nina med Nea
Veckan innan jul fyller jag 30 och ska ha fest. Men vad bjuder man på? Har ni några bra förslag? Det får inte ta för mycket tid, ska vara enkelt och festligt. Buffe har alla övriga 30-åringar bjudit på i år så det känns tjatigt. Finns det något annat?
Svar på tråden: 30-årsfest

Jag har

Skrivet av  Helena
samma problem som dej....
Skall ha 30 års fest & vet absolut inte vad jag skall bjuda på. Buffe, gryta, catering??????
Kanske nån har några bra tips!!! Får ej innehålla fsk, skaldjur & svamp, pga allergi
Helena
 

Har äntligen bestämt mig...

Skrivet av  "Hjärtat"
för att servera Tacos på min mans 30 årsfest. Kanske inte är,där finns iaf något för både allergiker o vegetarianer. Kanske är något för er?? Grattis i förskott!!
 

30-årsfest på lördag..

Skrivet av  Mamma T
...och vi ska bjuda på Tacopajer, sallad, taco-tubs, guacamole, egen sås, egen salsa, majs, andra grönsaker.
Sedan kaffe och tårta

Men jag skulle nästan vilja ha ett billigare alternativ
:-)
 

Hemmagjord Lasange

Skrivet av  ~JENN~
Slår mycket tycker jag...och en härlig sallad med mycket tomater i!
Enkelt , gott och rätt billigt också!
 

Catering

Skrivet av  Brumbassen
vi hade 30 årsbjudning kvällen innan vi skulle på skidresa i vintras, och skulle därför oxå ha en enkel men ändå festlig lösning på maten! Vi beställde catering från en slaktare (billigare än proffesionella cateringföretag) som skar upp och fixade den mest fantastiska maten vi länge smakat! Räkcocktail till förrätt, olika kallskuret till huvudrätt med varm potatisgratäng och en massa goa sallader, även pastasallad som tillbehör. Till efterrätt hade jag själv gjort glass som ju bara var att ta ut från frysen. Allt var upplagt på fat, så allt som skulle göras var att duka bordet! Det blev en väldigt lyckad kväll, där vi bara kunde umgås och prata med alla gästerna - eftersom maten var fixad och färdig! Inget stå-och-fixa i köket, alltså!