Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp!!

Skrivet av Nettan
Min son ska ha fest i skolan nu i veckan. De ska vara utklädda.. Det enda kravet är att det ska vara till något snällt.. Jag har inte pengar just nu till att springa och handla massa nytt..Är det någon som har ngt roligt förslag?!? Det skulle vara bra om det vore någon som hade tips på något som man kan göra utifrån saker man "har hemma" och det bör inte vara allt för komplicerat för jag är inte super duktig på att sy.. Snälla hjälp!! Tack på förhand!
Svar på tråden: Hjälp!!

Ålder?

Skrivet av  Bea Bom
Om han inte är för gammal för det så kanske dessa tips funkar;

TROLL; Ta ett rektangulärt tygstycke (brun bomullsväv funkar bra - man kan få en meter (du behöver inte mer) för 40 kronor)). Klipp ett hål i mitten och trä över huvudet (barnet kan ha svarta byxor + svart tröja under). Knyt rep runt midjan och spara en \'tamp\' därbak till svans. Rufsa till håret med hårgelé och fixa rosiga kinder och fräknar med smink.

PETER PAN; Ta en gammal grön vuxen-t-shirt, klipp "flikar" längst ner i midjan och på ärmarna. Knyt ett rött band i midjan. Under t-shirten kan han ha strumpbyxor + tunn tröja i lämplig färg (grön?). En grön mössa kan du fixa genom att sy en \'tunnel\' av grönt tyg och knuta ihop den med samma röda band som han har i midjan...

Hör av dig om du inte fattar hur jag menar...

Lycka till!
 

Ålder?

Skrivet av  Pysslig
han gick ju i skolan då är väll mina förslag kassa men i alla fall,det första är:KANIN: grå kläder,en "garnboll" med grått el. vitt garn (hör av dig om du inte vet hur du gör),har han nån liten lillasyster? isf kanske hon har små strumpbyxor som du stoppar upp med kläder och har som öron,sminka hartänder under munnen.
BEBIS
det är lite kul att få vara bebis när man inte är det,bäst är det om det finns ett litet syskon där hemma så man kan använda napp och så,har man inte det fixar man det på bästa sätt, t ex. med att ha bebisblå mysiga kläder och sen ett vitt tygstycke som blöja som man fäster runt som en blöja med stora säkerhetsnålar,lite röda kinder kan man också måla och att köpa en napp är billigt...

PRINS
en mantel av ett tygstycke bara,en krona i hårt papper med paljetter på i gul färg. mycket smycken

MUMIE
är ju kanske inget snällt,men denna utklädnad är lätt och inte läskig,däremot dyr,svep in hela honom i toapapper bara klart! p.s se till att han är klarkissad INNAN toapappret tas bort...;) d.s

ARTIST
en mick är lätt att göra,ta en toapappersrulle (tom) och måla den svart,ta sen en flirtkula och måla den med svarta rutor på och sätt fast den på toarullen. Ha kostym och dansa lite coolt,ha kanske smycken och frisyrgelé som stöter upp håret lite extra.

LAMM
ta en fårfäll om ni har och ta den på ryggen och sätt fast under magen och måla vit i ansiktet. gå på alla fyra

JULTOMTE
jultomtedräkt har dom flesta redan hemma,ha på den och var lite udda! eller varför inte ta på strärngossestruten,lussa är ju alltid trevligt!

BREVBÄRARE
Blå kläder,skjorta kanske,en väska full med brev...en keps med lite baskerstil.

SERVITÖR
en bricka på armen,men en odyrbar servis på kanske
skorta och slips och en vit duk över armen...

SNICKARE
snickarbyxor med kanske nåt verktyg i,bara inte hammare eller såg...:/....

HJÄRTA
måla hjärtan med läppstift på kinderna,då är han RIKTIGT modig,och gör ett rätt hjärta i kartong med snöreb att ha på magen.

Sen kommer jag inte på nått mer...LYCKA TILL!