Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gjorde en populär tårta åt min tjej som fyllde 3

Skrivet av Jessica
i helgen.

Hade tänkt göra en sån Barbie-prinsess tårta men min dotter är inte så intresserad av ånt än. Däremot ÄLSKAR hon My Little Pony. Då gjorde jag värdelns enklaste tårta. Gjorde en ganska platt prinsesstårta med grön marsipan. Sen köpte jag två hästar typ MLP och ställde på den. Sedan gjorde jag små marsipanrosor och dekorerade med. Hur enkelt som helst men superfin :)

Ett litet tips bara :)

Kram Jessica
Svar på tråden: Gjorde en populär tårta åt min tjej som fyllde 3

Jag gjorde nåt liknande....

Skrivet av  waWa
...när min tjej fyllde 5 år. Barbie skulle det vara, så jag gjorde en långpannetårta men vispgrädde på och röda gelehjärtan på sedan satte jag helt enkelt en Barbie med baddräkt och en kjol av marsipan mitt på. Given succé. Visst är det kul när man kommer på nåt sånt här. Sedan vart ju Barbie en preset i sig med. Låter gulligt med My little Pony på tårtan.
 

R fick en Byggare Bob-tårta

Skrivet av  ME med J&R
när hon fyllde ett. Då gjorde jag en stor långpannetårta som jag klädde med gråfärgad sugarpaste. På den spritsade jag kristyr som vita ränder i asfalten och kletade ut en hög jordgubbsfromage med extra jordgubbskulor som asfaltshög. De är ju så rara i BB och har precis rosa, rosaprickig asfalt. ;) Nåväl, ner i tårtan stack jag tre geléklubbor, två BB och en Wilma tror jag det var, samt satte en ganska stor Rulle i asfaltshögen. Den leker hon med nästan varje dag nu. :)