Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur fira 30-år?

Skrivet av HelenaE
Funderar lite på hur jag ska fira min 30-års dag. Tycker det skulle vara trevligt att ha en ordentlig fest med middag på hyrd lokal men tvekar eftersom jag befarar att inte tillräckligt många kommer tacka ja. Har många vänner med ett barn runt 1 år som sällan lämnar bort hos barnvakt. Är det bättre att trängas på öppet hus hemma så kan alla komma och gå som de vill? Hemskt tacksam för råd!
Svar på tråden: Hur fira 30-år?

Inga råd? *imt*

Skrivet av  HelenaE
-
 

Hej, hej!

Skrivet av  vermie
Vi var två som hyrde lokal & & hade gemensam 30 -årsfest med 80-talstema. Alla slulle klä ut sig (de flesta gjorde allt för att se äkta 80 tal ut & handlade på typ myrorna) vi hade bara 80-talslåtar, vi bjöd på pastasallad, bröd, smör, kasler, potatissallad,"pissvin" & öl. Vi hade tipspromenad med massa 80 talsfrågor, vi hade gjort stora plakat i neonfärger med ALLT som hände under hela 80 talet från klädsel till samlarprylar osv.
En del hade barn med sig ett tag men de hade föräldrar eller andra kompisar som hämtade dem senare när festen blev "intensivare"

Vi hade SÅÅÅ roligt. Vill du veta vad vi gjorde mer eller ha mer info om tipspromenad & vad vi hade på plakaten så bara maila.

[email protected]

Hoppas det grå bra.
Veronica =O)
 

glömde...

Skrivet av  vermie
låt alla ta med barn & hela rasket & ha en liten lekhörna & kanske någon har en lillasysyer/bror som gärna är lite barnvakt på stället för en peng. Festen behöver ju inte bli så våldsam utan lite mer lugn & trevlig för alla. Får man ta med sig barnen kommer de garanterat för då har de inget att skylla på. Bjud på mat, ha tipspromenad & lite lekar så lovar jag at ni alla får urtrevligt.
 

Artiklar från Familjeliv