Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många barn på 6-årskalas?

Skrivet av akinn
Hur många barn är lämpligt att bjuda på ett 6-årskalas? Min son vill absolut bjuda 14 stycken kompisar men det känns lite väl mycket tycker jag. Han har dessutom varit på massor av kalas under det gångna året och det känns om att man bör bjuda igen... Någon som har haft så stort kalas? Vad anser ni?
Svar på tråden: Hur många barn på 6-årskalas?

Ha kalaset

Skrivet av  Petra
utomhus! Kanske i en pulkabacke? Hjälmtvång! Grilla korv.
Min pojke har haft 10-15 st på kalas.
 

vi

Skrivet av  Qanna
körde med hela klassen på sexårskalas dvs 21st plus ett par vänner från annat håll, men då hade vi hyrt lokal..skulle aldrig våga ha så många hemma :)
 

Hade kalas i söndags

Skrivet av  Pia
och då hade vi 13 5-åringar i vårt hus. Det gick över förväntan faktiskt. Vi hade mellan 13-15 och började med paketöppning och sedan fika. Sedan lekte barnen själva efter det hade vi en lek och sedan egen lek och sist skattjakt. Vi delade upp barnen i två grupper då. Alla barnen går ju tillsammans på förskolan så det gick jättebra. Däremot var min sambo och jag helt slut sedan, men, men :)
 

Vi hade 10 st på 4-årskalas

Skrivet av  Tess
Men nästa gång när det blir 5-årskalas så hyr vi lokal och kommer att bjuda in 28 barn.
Vi har redan hyrt in lite underhållning också som ska roa barnen. Funderar nu för fullt på vad godispåsarna ska innehålla mer än bara godis......
 

En bra beräkning:

Skrivet av  Ullis
Bjud så många barn som barnet fyller. Det brukar vara lagom/lämpligt. Dva ca 6 barn alltså.
 

Artiklar från Familjeliv