Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur kan man pynta

Skrivet av Alvin&Vilda,Lova och minisarna 041207
hemma till nyår? efterssom julen var ensam kommer halva stan hit på freda\'! ;) nej men vi blir ändå 10 vuxna och 5 barn. Jag åker iväg med trillingarna och Lova till min mamma och firar lite lagom,det är min man och svärmor som står för mat och fix och jag för kostnader,men jag tänkte hjälpa till att förbereda iaf. Tips på barnvänlig mat? (barnen är 6-12 år). Hur kan man göra fint så att det blir "nyårs-stämning",nåt pyssel kanske? Alla tips mottages tacksamt!
Svar på tråden: Hur kan man pynta

Jag tänkte dekorera med

Skrivet av  Elisha
silver, guld, vitt, mörk- och ljusblått. Det blir (förmodligen) vit duk med ljusblå tallrikar och mörkblå servetter med guldstjärnor. Vinglas i vanligt transparant glas och vattenglas i ljusblått (om det nu ser vettigt ut). Nysilverkandelaber för tre ljus med mörkblåa ljus i. Guldkottar och stjärnor och annat att strö över bordet. Har köpt silverserpentiner också. Huruvida detta blir snyggt eller ej får vi se. Kanske får man ändra om efter hand man dukar. Har bara dukat "i huvudet" än så länge.

När det gäller maten så får de/barnen vackert äta det som serveras. :) Här har aldrig (förutom spädbarnstiden) lagats annat till barnen. Jag har alltid resonerat som så att en "vuxen" maträtt är precis lika nytt för barnen som en köttbulle när de lär sig äta annat än puréer och det har faksiskt funkat riktigt bra.

Vill du ha pyssel så är ju alltid frågesport eller frågespel kul. Kan ju anpassas efter stora och små och då kan man ju om man gör eget ta frågor om året som gått.

Ha det så kul! :)
 

Artiklar från Familjeliv