Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vuxenfest

Skrivet av Anna
Ska ha en vuxenfest snart med 10-14 stycken. Alla känner inte varandra så jag skulle vilja få tips på hur vi kan få en trevlig kväll och lära känna varandra på ett bra sätt. Finns det några "lekar" man kan göra som är roliga. Teman. Allt tas tacksamt emot.
Svar på tråden: Vuxenfest

Placering är viktig

Skrivet av  maria
en enkel lapp på stolen , typ väsk adresslapp. Gör att de måste leta lite,
Sedan tänker du verkligen när du placerar dem , vem gillar det osv
Tema kan bli jobbigt om man inte känner varandra så nära , ställ mer in dig på en trevlig middag där de lär känna varandra, så kommer det andra av sig själv,
 

Tack, gärna fler tips

Skrivet av  Anna
Tack så mycket. Har du fler tips ang. t ex välkomsdrink, mat, saker som gör att man lär känna varandra på ett roligt sätt o.s.v
 

Byta plats

Skrivet av  maria
mellan rätterna att cirkulera efter ett en ny partner vid bordet. Alla kommer att prata med alla,
Och de tror att placeringslekan är klart tji fick de , nya citat att para i hop ..
 

Kända citat

Skrivet av  Annette med Nea, Macke o Tess
foton, bilder, eller tecknade serier delade på mitten och klistrade i botten på välkomstdrinkens glas. Det gör att man måste prata med alla för att få ihop "sitt citat". Gör det till en tävling med någon vinst till dem som hittar varandra först (eller om du vill låt dem sitta bredvid varandra vid bordet). Det innebär ifs att du måste ha vissa glas för kvinnor och vissa för män.
 

Jättekul tips

Skrivet av  Anna
Det ska jag göra. Allt för att folk ska börja prata med varandra. Har du fler tips tar jag gärna emot det också.
 

Artiklar från Familjeliv