Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad leker man på ett kalas för 4-åringar?

Skrivet av Lopp
Skall ha födelsedagskalas för min son som är 4 år. Det kommer fem barn (två är 3 1/2 och två är 4 1/2 av kompisarna som kommer på kalaset). Vad kan man leka för lekar med dem tror ni?
Svar
Måste man arrangera lekar?
Jag misstänker att de kommer tycka att det är urkul att leka med din sons alla leksaker och härja allmänt. :)
Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Bara ett tips
När mina barn var på kalas som små, så var det roligst för dem om de fick leka fritt. DE tyckte inte om de kalasen med en massa lekar, utan ville prova på kompisens leksaker.

Dock kan du ju ha någon i beredskap, om det behövs. Vilken lek vet jag dock inte. Hundens ben kanske?
Skrivet av  71:an Nika
Har själv nyss haft kalas
med ett gäng pojkar i åldrarna 31/2 till 41/2 år, min son fyllde 4år . Och jag måste säga att det var stört omöjligt att arrangera några lekar.
Det var ingen som hade tålamod att lyssna på instruktionerna. Alldeles för mycket spring i benen på de små pojkarna. Hunden & benet funkade dock bäst om man nu vill ha något...
Skrivet av  Magda lycklig 4-barns mor!
På min 4-årings kalas så...
tog barnen själv initiativet till att leka kurragömma. Det tyckte jag funkade bra, ingen vuxen som bestämde :-) Ett barn (den yngsta 3 år och 9 mån) ville hellre leka med leksakerna så då fick han det.
Barnen var mellan 3 år och 9 mån till ca 6 år.
Skrivet av  Linda med Lucas